lqs skrev:
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
Ja mente nok jeg kunne huske jeg stod på vandel for en del år siden, hvor han rodet en del med køler problemer lignede det. Der lå nemlig en DEJLIG ohc maskine i. Så kiggede lige lidt ekstra da jeg så den motor der.
Ser satme ellers godt ud det han har fået skruet sammen. Dejlig gammel racer sådan en mk2.
Var det ikke også dig Søren der for nogle år siden havde det blå monster af en ford sierra ohc? Kan huske jeg så den på felt ved Otto. Det var også en af de biler man ikke lige glemmer, som også den røde mk2 der.