Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 jan 2025, 08:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 18:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Video video video ??? :mrgreen:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
tak for at i besøgte mig

det er da vist ikke på mit felt den er målt til 288 hk,har en måling fra foråret på samme bil på 255 hk,og i lørdags 266
og så er det en ALTEA

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 20:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jack skrev:
Var det anti-lag eller hvad, der blev blæst i hovedet på os lige inden den døde? For fuck den sagde svin! Var lige så jeg følte mit tøj blafrede!


launch control, han skulle nok lige have blæst systemet igennem :D

jeg valgte nu også at stå på modsatte side af bilen, for da jeg var til DHB var vi nabo til ham, så jeg var klar over hvad den kan af sjove ting 8)
det meste af fredag aften der lød det sådan i teltet :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 21:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jack skrev:
I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!


Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.

Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.

Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år :cry:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 27 sep 2010, 22:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Lige et klip af escorten der smed lidt indmad ud :coffee:


http://www.youtube.com/watch?v=avQ-OHCqobs

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2010, 10:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
HenrikGM skrev:
Jack skrev:
I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!


Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.

Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.

Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år :cry:


Oki sådan en b230 blok eller? Toppen så da rimelig moderne ud ellers. Er det en eller anden 16v top de så tilpasser? Syntes jeg har hørt om det trick før.
Ja kunne ellers have været meget sjovt lige og sætte ansigter på lidt folk her inde fra;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2010, 13:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2010, 19:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
lqs skrev:
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren


er der nogen ca-effekt på den ? og var der ikke noget med den kører/kørte methanol ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2010, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
lqs skrev:
ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren


Ja mente nok jeg kunne huske jeg stod på vandel for en del år siden, hvor han rodet en del med køler problemer lignede det. Der lå nemlig en DEJLIG ohc maskine i. Så kiggede lige lidt ekstra da jeg så den motor der.
Ser satme ellers godt ud det han har fået skruet sammen. Dejlig gammel racer sådan en mk2.

Var det ikke også dig Søren der for nogle år siden havde det blå monster af en ford sierra ohc? Kan huske jeg så den på felt ved Otto. Det var også en af de biler man ikke lige glemmer, som også den røde mk2 der.

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team