HenrikGM skrev:
WG flower for lidt..
Ikke nødvendigvist WGs problem, men nok mere ofte et problem med tankegangen på ham der har lavet manifolden.
Se på WG monteringen. Ville du porte dine indsugningskanaler så de så sådan ud?
Simpelt spørgsmål, men svaret rummer vist forklaringen.
Lyder rigeligt kreativt at trimme tænding for at styre boost creep....
Jeg har ikke læst hele tråden, så med forbehold for misforståelser.
Kan godt se logikken i at Wg der sidder vinklet 45 grader opad ikke vil give samme flow som hvis den pejede nedad
Wastegaten er blevet konstateret ok, flere gange i løbet af processen.
Vi er 110% sikre på at den ikke fejler noget.
Der er jo ikke 2 motore der er ens, men allivevel har jeg svært ved at forstå at motor med næsten samme specs og større turbo sagtens kan holde trykket nede på netop denne manifold, og wastegate.
Derfor også det der fik mig til at lave indledningen på netop sparkmap evt. kunne være synderen, da jeg havede en ide om at vi havede fået lavet tændingsmapet så konservetiv, at fobrændingen ikke var helt færdig når den forlod topstykket og dermed pustede volsomt i turboen.
Men nu vil vi prøve til med enten større Wastegate, eller montere den anderledes hvis muligt. Pladsen er ret begrænset så det ender sikkert med den første løsning.
Så vil takke for alle indputs indtil nu. Og vil vende tilbage når der er nyt i sagen
Mvh
_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl.
