Wastegate vs. Sparktabel @ boostcreep ?
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Wastegate vs. Sparktabel @ boostcreep ?
Hej.
I forbindelse med at der kom en 400Kpa sensor i en kammerats megasquirt. Har jeg været nød til at begynde at lege med sparktabel, da det gamle dels kun gik til 250Kpa. Og dels advanced lidt hurtig, hvilket resulterede i tændings bank i den lavere RPM del af 1,4bar.
Jeg besluttede mig for at starte fra bunden, og tænkte at på et tidspunkt bliver jeg jo ligesom nød til at lære at rode med tænding.
Derfor brugte jeg det XLS dokument som Jacob linker til herinde.
Efter at have vuderet at tændingen godt kunne tåle 3-4 grader frem, har vi fået et problem vi aldrig har haft før.
En ting er turboen ALDRIG, har spolet så hurtig som den gør nu !
Men vi kan simpelthen ikke styrre ladetrykket. (alt er prøvet)
Det himler fuldstændig i takt med omdrejningerne.
Jeg kan så læse mig lidt frem til at wastegaten kan være for lille (38mm tial kopi).
Men jeg har mine tivler om dette da det ikke har været et problem at holde ladetrykket nede på 0,9 bar før, og det kun er en mindre gt3582r
Mit spørgsmål er jo så.
Om tændingen kan være sat så langt tilbage at de evt. overdrevne varme udstødningsgasser måske giver et eksplotivt ladetryk (trods vi føler at bilen rykker betydelig mere end før).
Eller er den wastegate bare for lille ?
Mvh
I forbindelse med at der kom en 400Kpa sensor i en kammerats megasquirt. Har jeg været nød til at begynde at lege med sparktabel, da det gamle dels kun gik til 250Kpa. Og dels advanced lidt hurtig, hvilket resulterede i tændings bank i den lavere RPM del af 1,4bar.
Jeg besluttede mig for at starte fra bunden, og tænkte at på et tidspunkt bliver jeg jo ligesom nød til at lære at rode med tænding.
Derfor brugte jeg det XLS dokument som Jacob linker til herinde.
Efter at have vuderet at tændingen godt kunne tåle 3-4 grader frem, har vi fået et problem vi aldrig har haft før.
En ting er turboen ALDRIG, har spolet så hurtig som den gør nu !
Men vi kan simpelthen ikke styrre ladetrykket. (alt er prøvet)
Det himler fuldstændig i takt med omdrejningerne.
Jeg kan så læse mig lidt frem til at wastegaten kan være for lille (38mm tial kopi).
Men jeg har mine tivler om dette da det ikke har været et problem at holde ladetrykket nede på 0,9 bar før, og det kun er en mindre gt3582r
Mit spørgsmål er jo så.
Om tændingen kan være sat så langt tilbage at de evt. overdrevne varme udstødningsgasser måske giver et eksplotivt ladetryk (trods vi føler at bilen rykker betydelig mere end før).
Eller er den wastegate bare for lille ?
Mvh
Senest rettet af -Pedersen- 20 sep 2010, 18:09, rettet i alt 3 gange.
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt: