Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Søren N

Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#1 Indlæg af Søren N »

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med forskellige kombinationer af knastaksler på standerd 16v motor PL(evt uden katindmad)/ KR:
Standard PL knaster??
KR indsugningsknast??
276 grader schrick knaster??
Min trækker fint ud til 6900-7000 omdr.(begrænseren i benzinpumperelæet er sat ude af kraft)
den er standard PL udover katindmaden er blevet skudt ud...men jeg er lidt i tvivl om den har Kr indsugningsknast...

M.v.h
Søren N
1985 golf 2 gti med 16v motor
Haves div. dele til golf 2/gti/gti 16v
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#2 Indlæg af Jan »

Hvordan har du sat begrænseren ud af kraft ??

Mvh jan
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Brian Mathiasen

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#3 Indlæg af Brian Mathiasen »

Hej Søren!

Du skriver du har div. dele til salg...

Hvad har du?

Mvh.
Brian Mathiasen
Søren N

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#4 Indlæg af Søren N »

Hej Jan
Du kan tage et alm benzinpumperelæ fra en 1.8 8v gti med 112 hk...
M.v.h
Søren N
Søren N

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#5 Indlæg af Søren N »

Hvad mangler du??
Har en del motor dele til gti 8v/16v + en bagklap + en dør + forbro, skivebremse bagbro samt diverse smådele
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#6 Indlæg af Jan »

Okay, hvad er forskellen på relæerne`??? Og har du kunnet mærke forskel på din motor ?
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Søren N

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#7 Indlæg af Søren N »

På en 16v´er(PL) sidder der en begrænser i benzinpumpen som slår fra ved 6500 omdr./min således at der ikke vil komme uforbrændt benzin ved ca. 7300 omdr. hvor tændingsboksen slår fra.
på en 1985 golf 2 gti sidder der kun en begrænser i rotoren samt i tændingsboksen...
Søren N

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#8 Indlæg af Søren N »

Der skal selvfølgelig stå : benzinpumperelæ...
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Erfaringer med forskellige knaster på golf2 gti 16v

#9 Indlæg af Jan »

Oky, det må jeg prøve på min :) Kører nemlig med shrick knaster på 268 grader.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Besvar