Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 apr 2025, 08:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
kepsus skrev:
Er der nogle af jer der har fået skrevet tillæg til jeres forsikring værdi/mer effekt

Jeg har fået indskrevet i min police at den er synet med eftermonteret turbo som konstruktiv ændring, og at det har en mere værdi på ca. 40.000 kr. dog er der ik skrevet noget om effekt...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

HenrikGM skrev:
lqs skrev:
konsekvenser...
POLITI ikke meget. ikke alvorligt.
SKAT. tænk dig om. ellers kan det blive dyrt.
FORSIKRING. informer dem. lav en skriftlig aftale med dem. ellers kan det blive rigtigt dyrt. læs umuligt at eje noget resten af livet!

mærkeligt nok er det altid politiet folk er bange for...'

MVH søren

Fin opsummering.

Jep, og til det vil jeg sige at SKAT i den henseende (trykladning) faktisk er det mindste af det hele. Indsend forespørgl(ER) = evt. flere scenarier. Husk det er som udgangspunkt gratis at fylde på (det er langt nemmere at tune gratis tryk end sugehk). Herefter modtager du bindende svar sålænge du holder dig til det du forespurgte om. Papiret opbevares hos dig og på motorkontoret (husk at du beholder originalen, man ved aldrig hvad de kan få smidt væk). Syn/politi er en bagatel økonomisk, men hovedpinen (støj, forurening, egnethed) for lovlig syn (helt anden længere ZZZzz historie mht. importerklæringer) og stort set umulig i dag (ikke for 5 år siden). Forsikringselskabet - det er den vigtigste af alle af de årsager som er nævnt af HGM/lqs.
Opsummeret er det opgaven, og reletivt enkelt (ikke nødvendigvis billigt), at forespørge og få bekræftelse hos SKAT og forsikring.

Titel:
Medlem

Tak for svaewnw indtil videre.. Jeg vil forhører mig fra forsikringen og vender tilbage..
Dem af jer der havdet noget fra told og skat må meet gerne attach det her.
Tak
/Kenneth

Titel:
Mester Medlem

K-FINN skrev:
lqs skrev:
K-FINN skrev:
"Hvis man har en turbobil, montere større lader, intercooler, åben filter osv på original blok og top.. "

Lige netop det, har told skat lavet bindende svar på, at det IKKE udløser ny afgift, altså ikke identitetskifte..

Med hensyn til forsikring, fortælle du selvfølgelig dem hvad du har lavet ved bilen, og betaler der efter...

Min celica med turbo var forsikret med eftermonteret turbo, dog kun op til 180hk, på min starlet stod der under bemærkninger, at bilen var med turbo.....

Skal dog ikke udtale mig om lige netop din forsikring vil det...
er det muligt at skanne det "bindende" svar ind? eller linke til et sted det er vist?
MVH søren der kæmper med listeloft

Ja finder den lige, jeg har ikke fået min egen kopi endnu, men mener han har lagt det på nettet...
noget nyt om papir med det bindende svar? dvs skanne ind/smide link...
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
K-FINN skrev:
lqs skrev:
K-FINN skrev:
"Hvis man har en turbobil, montere større lader, intercooler, åben filter osv på original blok og top.. "

Lige netop det, har told skat lavet bindende svar på, at det IKKE udløser ny afgift, altså ikke identitetskifte..

Med hensyn til forsikring, fortælle du selvfølgelig dem hvad du har lavet ved bilen, og betaler der efter...

Min celica med turbo var forsikret med eftermonteret turbo, dog kun op til 180hk, på min starlet stod der under bemærkninger, at bilen var med turbo.....

Skal dog ikke udtale mig om lige netop din forsikring vil det...
er det muligt at skanne det "bindende" svar ind? eller linke til et sted det er vist?
MVH søren der kæmper med listeloft

Ja finder den lige, jeg har ikke fået min egen kopi endnu, men mener han har lagt det på nettet...
noget nyt om papir med det bindende svar? dvs skanne ind/smide link...
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren

Det var vel egentlig også på tide.

Får ham lige til og scanne den, og sende den til mig...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
MVH søren[/quote]

Hvad er der sket søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Jeg har et bindede svar fra T&S på, at min bil med eftermonteret turbo, ikke udløser ny afgift. Da svaret er sendt som en PDF jeg ikke kan redigere i, er jeg ikke interesseret i, at den skal offentliggøres, så nysgerrige fuldmægtige kan stikke næsen i den. Men jeg vil gerne sende en kopi til en email, imod en garanti på, at den ikke sendes videre i uredigeret tilstand.

Titel:
Medlem

Jeg kan sagtens redigere en pdf fil, så du fjerne det du ikke vil ha vist..
Jeg vil da gerne havde den fil, men syntes hvis muligt at så mange som mulig skal kunne få gavn af de informationer..

/Kepsus

Titel:
Mester Medlem

Svend Mopede skrev:
Jeg har et bindede svar fra T&S på, at min bil med eftermonteret turbo, ikke udløser ny afgift. Da svaret er sendt som en PDF jeg ikke kan redigere i, er jeg ikke interesseret i, at den skal offentliggøres, så nysgerrige fuldmægtige kan stikke næsen i den. Men jeg vil gerne sende en kopi til en email, imod en garanti på, at den ikke sendes videre i uredigeret tilstand.

Hehe det lyder da meget interessant, at det ikke udløser afgift...
Den tror jeg der er mange der gerne vil have en kopi af, incl mig selv...

Titel:
Admin
Admin

K-FINN skrev:
Svend Mopede skrev:

Hehe det lyder da meget interessant, at det ikke udløser afgift...
Den tror jeg der er mange der gerne vil have en kopi af, incl mig selv...

Det er egentlig meget nemt og taknemligt -> send selv ansøgningen.

Har du bil hvor der ikke er "større brødre" som er født trykladet, ja så fyld alt hvad du vil i motorrummet af turbo, intercooler, programerbar motorstyring, oliekøler, manifolde, tykkere toppakning mv....MEN lad være med at ændre på motorens indvendige komponenter. Og ja, det giver ingen afgift!!!! Så har du selv papireret. Hvor svært kan det være??

Alternativt så send to ansøgninger en du ved er gratis (ovennævnte) og en med ændrede indvendige komponenter og få beløbet herfor.

Og vi husker lige IGEN at dette intet har at gøre med godkendelsen for forurening, støj og stabilitet. Det klarer kun frisag på de økonomiske pisk, foruden forsikringen. Og nåja så den ene halvdel i synshallen. Den anden halvdel vedr. importørerklæringer på støj, stabilitet og forurening er et vanskeligt kapitel som desværre for nogle bilimportører (f.eks. peugeot) meget forudsigeligt blev lukket land efter nogen, og bestemt i god tro, valgte at uploade dem til fri download (hvorved folk i ond tro / snyltere = klippe-klister = opdaget hurtigt = hovsa, kollektivt ingen kager længere!!). Så beder man IMO om at få lukket for det varme vand promte! Jeg nåede heldigvis at få min.

Så lad være med at uploade hverken bindende svar fra SKAT eller importørerklaringer til download som i BEGGE tilfælde har specifik stelnr. tilknyttet. De kan ikke bruges til andet end indspiration til "klippe-klistre".
Dem der er interesseret - send jeres egne ansøgninger...hvor svært kan det være??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time