K-FINN skrev:
Svend Mopede skrev:
Jeg har et bindede svar fra T&S på, at min bil med eftermonteret turbo, ikke udløser ny afgift. Da svaret er sendt som en PDF jeg ikke kan redigere i, er jeg ikke interesseret i, at den skal offentliggøres, så nysgerrige fuldmægtige kan stikke næsen i den. Men jeg vil gerne sende en kopi til en email, imod en garanti på, at den ikke sendes videre i uredigeret tilstand.
Hehe det lyder da meget interessant, at det ikke udløser afgift...
Den tror jeg der er mange der gerne vil have en kopi af, incl mig selv...
Det er egentlig meget nemt og taknemligt -> send selv ansøgningen.
Har du bil hvor der ikke er "større brødre" som er født trykladet, ja så fyld alt hvad du vil i motorrummet af turbo, intercooler, programerbar motorstyring, oliekøler, manifolde, tykkere toppakning mv....MEN lad være med at ændre på motorens indvendige komponenter. Og ja, det giver ingen afgift!!!! Så har du selv papireret. Hvor svært kan det være??
Alternativt så send to ansøgninger en du ved er gratis (ovennævnte) og en med ændrede indvendige komponenter og få beløbet herfor.
Og vi husker lige IGEN at dette intet har at gøre med godkendelsen for forurening, støj og stabilitet. Det klarer kun frisag på de økonomiske pisk, foruden forsikringen. Og nåja så den ene halvdel i synshallen. Den anden halvdel vedr. importørerklæringer på støj, stabilitet og forurening er et vanskeligt kapitel som desværre for nogle bilimportører (f.eks. peugeot) meget forudsigeligt blev lukket land efter nogen, og bestemt i god tro, valgte at uploade dem til fri download (hvorved folk i ond tro / snyltere = klippe-klister = opdaget hurtigt = hovsa, kollektivt ingen kager længere!!). Så beder man IMO om at få lukket for det varme vand promte! Jeg nåede heldigvis at få min.
Så lad være med at uploade hverken bindende svar fra SKAT eller importørerklaringer til download som i BEGGE tilfælde har specifik stelnr. tilknyttet. De kan ikke bruges til andet end indspiration til "klippe-klistre".
Dem der er interesseret - send jeres egne ansøgninger...hvor svært kan det være??