Ideer til plejlleje, ø40/43, samt ventiler ø6,5mm

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Ideer til plejlleje, ø40/43, samt ventiler ø6,5mm

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej Rødder.

Jeg er ved at redde en Honda GX620 fra skrotbunken....men mangler dele.

Nogen der har kendskab til en motor der kører med plejlstangslejer beregnet på 40mm søle, med 43mm i plejlstangen?
Ligegyldigt hvilken motor, bredde, etc. det skal jeg nok få passet til, men mangler plejllejer ø40 /ø43. Bud?

Mangler ligeledes to ventiler med ø6,5mm ventilstamme. Hvilkem bilmotor kan bruges som donor på en ventil??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#2 Indlæg af Exhume.dk »

https://onlineshop.ms-motor-service.com/msi/MSICD?page=createlogin&lang=E&vko=0001

brug Guest login og søg som du vil, på mål, model, mærke osv.
kafir harbi
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

Genialt link..
Den kunne jeg også godt bruge takker :)
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

jeg mener faktisk mine gamle hondaer kører med 6,5 mm stamme på ventilerne. hvilken diameter og længde mangler du ca?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Ventilerne skal være 95mm lange minimum, indsugning minimum 33mm, udstødning minimum 28mm. 2 af hver mangles.
Stand underordnet, da sæder, og det hele alligevel laves om. Stammen skal kortes af også. 6,5mm stamme diameter.

Plejllejerne jeg mangler kan komme fra noget Daihatsu ED, CBT, eller tilsvarende, Honda D13 serien, Toyota 2a, 3a, 4A-FE, 4A-GE, eller tilsvarende(det var nok de nemmeste at finde i rimelig stand)
Der skal bruges 2x(4x halvparter). Lejerne skal moddes en del, bla i bredden, samt plejlstængerne mangler et spærrehak der skal fikses. Og så er det vist noget med noget smørring...

Som i nok kan regne ud har motoren været lidt hårdt med i krig, men jeg har bestemt at den skal ud og køre igen, så sådan bliver det. For at holde det helt DIY, så skal delene helst ikke koste noget særligt(man kan sagtens shoppe alle dele som reservedele, men det er snyd!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

så store ventiler byder hondaen desværre ikke på.. uden at være helt skråsikker TROR jeg alle d-serie hondaerne bruger samme lejer, men skal se om jeg stadig har nogle zc1 lejer liggende jeg kan måle på (er de samme som alm d-serie)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Besvar