Goddag...
Mig og en kammereat har gennemført projektet på min golf 2, 1,8I... Nøjagtig samme motor som i jeres golf 3 ere. Jeg er også i lære (som automekaniker hos vw) endnu, så det kan åbenbart godt lade sig gøre på en lærlinge løn... hehe. Min gode ven har lavet en fin manifold og smukke laderør til mig, har har også lavet nogle andre svære svejse opgaver som bøs i en golf 2 gti manifold til dyser osv.
Resten ar jeg selv stået for:
Motor renovering.
Portning af topstykke.
Han har også drejet af mine stempler.
2,5 tommer udstødning fra turbo og ud.
Ledningsnet.
Opel indsprøjtnings anløg.
og jeg kan blive ved!!!! (der er meget lige pludselig)
Jeg har problemer med benzinen så derfor har jeg lige kringlet et programerbart indsprøjtnings anlæg... En af mine andre kannerater har lavet styrboksen i et samle sæt fra USA (pris 1000kr) og jeg har lavet ledningsnet og alt er klart. Jeg har også haft det på og været ude og køre med det. Jeg måtte låne en bærbar computer til det. Og lige så snart jeg får fat i en computer selv skal det på... HAR NOGEN EN TIL SALG EVT? Jeg har fortrudt lidt at jeg har sænket kompersionen til ca 7,8:1. Og er i gang med en ny top som bliver planet lidt ned til ca 8,5:1, PRIS ALT I ALT, ca 20 kilo. hvor af turbo har kostet 1000kr. Alt afhængig af trykket... omkring 200hk og 270 nm.
En vigtig ting du skal huske Hr. Toft, er benzin systemet!!! Dit monopoint system vil aldrig kunne give nok benzin. Heller ikke med chiptuning. En løsning kunne være et MAP fueler system som Lasse sælger her på siden. En anden billigere metode er at bygge 1 eller 2 ekstra dyser i et laderør tæt ves spjeldet. og forbinde dem med olie tryks kontakter som du også har monteret i tryksiden. Dette sistem er ikke ret præcist og over hovedet ikke optimalt.... Men det virker da. Jeg har kørt 10000km med det nu... Men det driller jo også...
Jeg har en E-mail addresse, men jeg er ikke på nettet hjemme endnu. så jeg kan ikke chekke den så tit. Regner med at komme på nettet om 14 dages tid. Den er
megetgarn@yahoo.dk hvis det nu var du lige skulle høre...
v/h christian