Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 09 okt 2002, 16:10 
Hej Steffen.

Lyder som du allerede er godt på vej. Jeg er også mest til en turbolader... Men nu må vi se hvad du finder ud af, så må jeg tage den der fra :)

Hvad regner du med at få ud af motoren? I HK og NM mener jeg.

Hvad giver golfen egentlig som standard? 90HK i følge manualen men passer det? Og hvad giver den af NM?

Hey Per.

140Hk, lyder sådan set fint nok... Hvordan vil man kunne slå kompresseren fra? Med en knap inde i kabinen eller? Min interresse er at jeg kan køre med den benzin økonomi som den har nu, og når jeg så vil have sjov kan systemet slås til. (nok derfor jeg er mest til en turbo da man kan holde økonomien ved at køre pænt)

Det er nok noget jeg er interesseret i, men nok først i løbet af foråret da jeg har en MC jeg lige skal have solgt først.

/Peter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 10 okt 2002, 19:09 
Hej Peter.

Ja, de siger da at golfen har 90 hk. Jeg har for sjov fået mølt min. Den blev målt til 98,9 hk og 150,7 nm ved 2850 o/min.

Jeg går i klasse med en som fik 170 hk ud af en 1400 ccm corsa...så det skulle da også være muligt i golf'en...nm - ingen anelse.

Per

Nej tak til kompressor, det er for let (og dyrt) at få andre til at tune min bil. Det er mit projekt, lige så meget for at lære noget. Og så vil jeg ikke ha kompressor, da alle der tuner deres golf 3 1,8 sætter komp. på.

/Steffen


Top
  
 
Indlæg: 04 nov 2002, 17:55 
hej steffen,
jeg er ved at montere turbo på min golf3 fra 97.jeg er ved at finde de sidste dele som jeg egentlig vil bestille her på siden. jeg købte et sæt hos gikturbo i goteborg for ca 13200dkr og har siden opsnust forskellige dele,bla:vr6 benzinpumpe,benzinregulator,g60 toppakning,simons 21/2" udst,racekat(prøver at holde den lovlig)nye strækbolte og en manifoldpakning. jeg kan desværre ikke bruge de rør og buk jeg fik fra gik,da de ikke er rustfri.. jeg regner med at projektet løber op i ca 25.000 dask inden jeg er færdig,måske endda 30k(skal også ha den sænket og chippet) skulle gerne ende på ca 180hk,nm??:-D


Top
  
 
Indlæg: 05 nov 2002, 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Passer en VR6 benzinpumpe på en 1,8?????


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 07:25 
alle benzinpumperne sidder nede i tanken.den eneste forskel er hvor meget de leverer.
cl pumpe gir 1.2 bar(for lidt) gti gir 3 bar og vr6 gir 3-4 bar alt efter årgang
mvh steffen c.


Top
  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 09:19 
til steffen

det kan godt være det er for dyrt at for andre til at tune sin bil , men jeg synes det er et godt tilbud per han kommer med :-)
50 hk. for 12500 kr. :-D , det er meget billigt.
held og lykke med projektet.

mvh kim


Top
  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 09:36 
pers tilbud er fint,ingen tvivl om det..B-] 30k er mange penge at bruge,men jeg ville gerne ha nye dele.. man ku evt købe et brugt sæt,jeg har set et par stk i den blå avis i omegnen af 10k der ikke har kørt så mange km..


Top
  
 
Indlæg: 13 jan 2003, 14:24 
jeg har på min golf 1,8 kompressor monteret en benzin pumpe fra en bmw e36,og det er et hit den levere med ca 8 bar så vidt jeg husker. og så er den meget billig.


Top
  
 
Indlæg: 16 jan 2003, 14:04 
Goddag...
Mig og en kammereat har gennemført projektet på min golf 2, 1,8I... Nøjagtig samme motor som i jeres golf 3 ere. Jeg er også i lære (som automekaniker hos vw) endnu, så det kan åbenbart godt lade sig gøre på en lærlinge løn... hehe. Min gode ven har lavet en fin manifold og smukke laderør til mig, har har også lavet nogle andre svære svejse opgaver som bøs i en golf 2 gti manifold til dyser osv.

Resten ar jeg selv stået for:
Motor renovering.
Portning af topstykke.
Han har også drejet af mine stempler.
2,5 tommer udstødning fra turbo og ud.
Ledningsnet.
Opel indsprøjtnings anløg.
og jeg kan blive ved!!!! (der er meget lige pludselig)

Jeg har problemer med benzinen så derfor har jeg lige kringlet et programerbart indsprøjtnings anlæg... En af mine andre kannerater har lavet styrboksen i et samle sæt fra USA (pris 1000kr) og jeg har lavet ledningsnet og alt er klart. Jeg har også haft det på og været ude og køre med det. Jeg måtte låne en bærbar computer til det. Og lige så snart jeg får fat i en computer selv skal det på... HAR NOGEN EN TIL SALG EVT? Jeg har fortrudt lidt at jeg har sænket kompersionen til ca 7,8:1. Og er i gang med en ny top som bliver planet lidt ned til ca 8,5:1, PRIS ALT I ALT, ca 20 kilo. hvor af turbo har kostet 1000kr. Alt afhængig af trykket... omkring 200hk og 270 nm.

En vigtig ting du skal huske Hr. Toft, er benzin systemet!!! Dit monopoint system vil aldrig kunne give nok benzin. Heller ikke med chiptuning. En løsning kunne være et MAP fueler system som Lasse sælger her på siden. En anden billigere metode er at bygge 1 eller 2 ekstra dyser i et laderør tæt ves spjeldet. og forbinde dem med olie tryks kontakter som du også har monteret i tryksiden. Dette sistem er ikke ret præcist og over hovedet ikke optimalt.... Men det virker da. Jeg har kørt 10000km med det nu... Men det driller jo også...

Jeg har en E-mail addresse, men jeg er ikke på nettet hjemme endnu. så jeg kan ikke chekke den så tit. Regner med at komme på nettet om 14 dages tid. Den er megetgarn@yahoo.dk hvis det nu var du lige skulle høre...

v/h christian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team