klyfax skrev:
Set rigtige mange gange før. Det er dit system der ikke kan flowe det motor forlanger ved 1.1 bar og xxxx rpm. Som regelt er det turboen der er for lille, men et for lille luftfilter er også set før...
Her vil jeg nok påstå, at du ikke nødvendigvis har helt ret hr. klyfax...
Hvis vi antager at du kan bleede x liter luft ud af bleed ventilen, så vil der opstå en "mætning" i flowet på et tidspunkt, ved lave omdrejninger vil dette punkt opstå senere hvilket giver udtryk i at trykket hæves (nu hvor actuatoren i grunden jo ikke modtager det "rette" tryk. dvs at du bleeder en anseelig mængde af det der sku ha åbnet actuatoren ud, men ved højere omdrejninger skal du bleede mere ud, for at opnå samme "hævede" tryk, da dit system nu leverer så meget luft at den lille del du bleeder nu bliver ubetydelig i forhold til systemflowet.
et simpelt forsøg alle kan hygge sig med er at blæse igennem i vaccumslange, den kan flowe en given mængde, og hæver man fortrykket til det dobbelte, vil slangen ikke flowe ret meget mere. modstanden gennem slangen er ganske simpelt for stor. så et lille hul i slangen til actuatoren i form af en bleedventil, vil altid give udtryk i et lille overboost lige når turboen sætter tryk og herefter vil trykket falde i takt med omdrejningerne.
løsning: elektronisk boostcontrol
