HenrikGM skrev:
-Pedersen- skrev:
Lidt off topic.
Efter hvad jeg forstår ud fra mega-manualen er dutycycle en indikation for hvornår dyserne maxer. Og pulse width er hvor længe dyserne er åbne ikke ?
Det er alt sammen meget fint.
Jeg kan regne ud at jeg har problemer med benzinen.
Men hvordan finder jeg ud af om jeg har for små dyser eller for lille benzinpumpe?
Mvh
PW er bredden på pulsen. DC er udnyttelsesgraden.
Kig på udviklingen. PW, RPM, MAP, VE, DC og AFR fortæller dig det. Det kræver lidt erfaring at afgøre det ud fra datalog, men da flowet gennem dyserne falder voldsomt med fald i tryk, så skal der tilsvarende stor forøgelse i DC til for at holde AFR konstant.
Så led efter en unaturlig sammenhæng mellem ovenstående, så kan du se om pumpen (eller andet trykrelateret!) tager pippet fra systemet.
Hvis udviklingen er konstant, og den render naturligt ud i høj DC(reelt +90%), så er dyserne for små.
Du kan også bare se på bensintryksmanometeret......

Hvad jeg kan se i loggen er at chaufføren giver fuldgas, ved 2800 omd og 7,2 DC.
AFR ligger rimelig spot-on, hele vejen op til 7500, hvor der sker ting og sager.
Lige ved de 7500 ligger DC 77,9 PW på 12,8 AFR 11.6. Fra det punkt på de sidste 500 omd inden vi rammer begrænseren når jeg disse værdier.
DC 92.0 PW 13.8 AFR 14.7
Et gæt ville være pumpen.
Håber ikke jeg har maxet alle 8 365ml dyser ud ved 1.4 bar..
Det ville teoretisk være vildt, da jeg havede regnet med 400-500 hk på dette dyse setup.
Jeg tager et kig på manometeret. Skal dog have fundet en måde at trække den ind i kabinen på.
Mvh