Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
hvad med top farten bliver den højere?
når vi taler diesel turbo chip?
min går 170 ved 4000rpm

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Hej

Acceleration og topfart bliver absolut bedre. Se her:

http://www.turbochip.dk/chiptuning-pris ... biler.html

Senior Medlem

fraguzz skrev:
min går 170 ved 4000rpm

Det er jo din gearing der bestemmer hvor hurtig du kører så din bil vil stadig køre 170 ved 4000rpm ifølge mit hoved da de 2 ting må følge hinanden linært.

Men det er klart at hvis du får flere kræfter og moment, kan din bil trække bilen længere op i rpm og derved køre hurtigere i teorien.

Men da du så køre diesel er du højst sandsynligvis også oppe i nogle omdrejninger, hvor at hvis du får fjernet rpm begrænseren er det måske ikke helt omkostningsfrit for dit isenkram.

Titel: Re: Hej
Senior Medlem

Rabauke skrev:
Acceleration og topfart bliver absolut bedre. Se her:

http://www.turbochip.dk/chiptuning-pris ... biler.html

Hej Rabauke

Nu er jeg ikke ligefrem King Kong herinde så til at starte med skal du ikke læse det her i en "Her kommer jeg" tone.

Men kom med lidt facts på bordet, jeg kan følge dig i at den muligvis kan komme til at accelere hurtigere. men hvad kan man forvente af en chip?

Har du dokumenter eller erfaringer?

Og du har et link til turbochip.dk, gå ind i din Præsentation og skriv lidt om hvem du er hvilken bil du har og evt. hvilken relation du har til turbochip :)

Det her er at diskutions forum og alle kan give et link og personen som poster kan sagtens selv Google efter Chiptuning, skriv noget mere end bare et link:)

Mvh Jon/Excess

Titel:
Senior Medlem

Topfart er den samme chippet som std, "man" rykker ikke begrænseren fordi det giver alt for høj EGT.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Både ja og nej.

En diesel bil er lav gearet. Kan din bil rende topfarten i sidste gear inden chipning så render den ikke hurtigere af at blive chippet. En diesel motor ændre man nemlig ikke bare lige sådan i max rpm, lige som en Benzin motor.

Omvendt, har din bil ikke nok kræfter til at rende topfarten i sidste gear, så vil det give mere topfart.

Har en kammerat med en 530d. Den render 230 før og efter chipning. Det er lidt over 4000 rpm. Motoren er vil ikke tage flere rpm. Men den er hurtigere der oppe...

fraguzz:

Tror ik din bil render hurtigere af en chipning. Din bil er allerede næsten helt oppe ved max for en diesel motor, så det er begrænset hvor mange rpm motoren vil tage ud over de 4000. Men det kan du finde ud af ved at tage et lavere gear, og så mærke hvornår motoren dør ud. Så ved du hvor langt op i rpm du kan trække den.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
fraguzz skrev:
min går 170 ved 4000rpm

Hvilken bil har du

S3 Optimeret

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg har sådan en billig Hyundai H1 kassebil 2.5t 16v motor med 140Hk og 314nm fra 2005
Jeg har haft den fra ny og den har snart gået 100K hvor de 80k har været med sådan en box på trykføleren sat på højeste trin.
Jeg ved ikke hvordan styringen virker på sådan en Hyundai, men standart trækker den fint til 150 og så går det så lidt langsommer op til 170KM/t (GPS 160Km/t)
Med den her lille fantastiske boks trækker den rigtig godt til 170Km/t og så langsommer til noget der kunne være over 190Km/t (GPS-175Km/t) hvis ellers klokken gik så langt.
Jeg kørte flere gange 175Km/t på GPS' en i længer tid i Tyskland for et par uger siden.
Men det er meget fysisk hårdt at holde den på vejen med den fart i lang tid af gangen.
Den trækker også meget tidligere men jeg kan ikke sige noget om omdrejninger da den ikke er udstyret til at måle den slags.
Inden syn bliver boksen taget af på 1 Min.
Ikke utænkeligt at den giver et stykke over 40Hk og 100Nm.

Titel:
Senior Medlem

dykkerdahl skrev:
Jeg har sådan en billig Hyundai H1 kassebil 2.5t 16v motor med 140Hk og 314nm fra 2005
Jeg har haft den fra ny og den har snart gået 100K hvor de 80k har været med sådan en box på trykføleren sat på højeste trin.
Jeg ved ikke hvordan styringen virker på sådan en Hyundai, men standart trækker den fint til 150 og så går det så lidt langsommer op til 170KM/t (GPS 160Km/t)
Med den her lille fantastiske boks trækker den rigtig godt til 170Km/t og så langsommer til noget der kunne være over 190Km/t (GPS-175Km/t) hvis ellers klokken gik så langt.
Jeg kørte flere gange 175Km/t på GPS' en i længer tid i Tyskland for et par uger siden.
Men det er meget fysisk hårdt at holde den på vejen med den fart i lang tid af gangen.
Den trækker også meget tidligere men jeg kan ikke sige noget om omdrejninger da den ikke er udstyret til at måle den slags.
Inden syn bliver boksen taget af på 1 Min.
Ikke utænkeligt at den giver et stykke over 40Hk og 100Nm.

En boks snyder motorstyringen over hele skalaen, så det er naturligt at den vil køre hurtigere fordi den også rykker "begrænseren".

En diesels begrænser fungerer blot ved at man skruer ned for dieselmængden, det er ikke em begrænser som i en benziner.

Senest rettet af TB206HDI 08 jun 2010, 15:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

det er sgu noget gammeldags diesel der er tale om så!
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time