Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Twin Scroll
Indlæg: 31 maj 2010, 20:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
***admin/moderator on***
Dykkerdahls gode input om TS er taget fra dette emne http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=23783 og oprettet her som separat tråd om TS:
Mvh Jakob
***admin/moderator off***

Der bliver i øjeblikket på nettet skrevet utroligt meget om TS, et at de forums hvor der er meget god info. at hente er af gode grunde evolutionm.net
Her er en ældre tråd med "back to back" udskrift started af en manifold producent/sælger.
Om den er "farvet" er ikke til at sige men hvad jeg finder interessant er udformningen af TS. manifolden som jeg er sikker på er utrolig vigtig for at udnytte trykpulsen maximalt.
http://forums.evolutionm.net/evo-engine ... after.html

En udbredt holdning til manifolden er at alle rør skal være lige lange, men jeg er stødt på en del folk (internettet) der mener at flow og mindst mulig volumen er vigtiger for ikke at dæmpe og ødelægge trykpulsen.
Her kunne det måske være intresant at tænke på hvordan trykpulsen svinger ind i collectoren uden at blive ødelagt af de andre rør og røret til WG.
Trykpulsen vil sikkert være påvirket at tyngdekraften og opføre sig som en stålkugle i røret.
Her er manifolden fra den Honda i det tidligere link.
http://www.afiturbo.com/store/product_i ... 631e06c34b

Her er en Svensk tråd med indlæg bla. fra Erland Cox om butterfly valve, rør længder, 5cyl og et billede en 2i1 wastegate.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... c&start=75

Jeg er 100% sikker på at vi i fremtiden vil se mange flere højt ydende motore både på fabriksbiler og racerbiler.
Af fabriksbiler kan nævnes en ny øko 2.0t Hyundai med 274 Hk og en ny Bmw.
http://www.greencarcongress.com/2010/04 ... 00401.html
http://www.bmwblog.com/2010/01/02/twin- ... explained/
Du kan også på Maxxtuning finde en Sky med over 1000Hk og TS.

_________________
Nissan 200sx


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2010, 00:55 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
dykkerdahl skrev:
Der bliver i øjeblikket på nettet skrevet utroligt meget om TS, et at de forums hvor der er meget god info. at hente er af gode grunde evolutionm.net
Her er en ældre tråd med "back to back" udskrift started af en manifold producent/sælger.
Om den er "farvet" er ikke til at sige men hvad jeg finder interessant er udformningen af TS. manifolden som jeg er sikker på er utrolig vigtig for at udnytte trykpulsen maximalt.
http://forums.evolutionm.net/evo-engine ... after.html


God læsning...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2010, 22:49 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Sakset fra savartråden
Bemærk her også topeffekt..

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team