Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 maj 2010, 19:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Hej. Jeg har en ford cortina med en 2,9 24v V6 cosworth motor. Den køre wastet spark og med 6 bosch dyser. styring er MS
Efter at jeg for 14 dage siden lavede nyt udstødning med 2 udgangsrør helt fra manifold, fandt jeg ud af at de ikke er sorte begge udgange. Så jeg hev mit lm1 kit og målte i begge udgange. Den ene viste 15 afr i tomgang og den anden 11 afr. Hvis jeg så bytter stikkende sidevejs rundt på dyserne viser lm1 lige modsat af før. Kan det så ikke kun være boksen der er noget galt med? Eller kan det være noget der gør at når boksen sidder i bilen, så er pulsbredden ikke lige stor på begge udgange fra MS boksen.

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2010, 06:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
ville nok starte med og prøve og bytte rundt på dyse udgang helt inde ved stik til megasquirt. så burde du kunne se om det så er boksen eller dine ledninger der er dårlige.

Hilsen Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2010, 16:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Det kan vel også være dine dyser som ikke giver samme mængde i vær cylinderrække!

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2010, 21:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Eller rod i opsætning af dyser. ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2010, 07:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Pulsbredden på boksen er den samme på begge sider, så dysetiden burde være ens.

Næste step i fejlsøgning vil være at verificere at dysetiden er ens, målt på den kørende motor, dvs der hvor fejlen er spottet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2010, 07:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Kan det være, at den er sat til staged injection, så scaling faktoren driller?

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2010, 10:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Tak for de gode råd. Nu vil jeg tro henrik snart sender boksen tilbage. Så må jeg lige se igen. Det ved nemlig ikke om man kan indstille noget i megatune. Men nu må jeg se..

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2010, 10:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Jeg kan se at staged injection er off..

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 20:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Ja nu har jeg startet den op igen Og det er det samme problem. Jeg synes det er mærkeligt. Nogle der har andre gode idéer?

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 21:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Havde du prøvet og bytte dyser om ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team