Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 17:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Turbo V8
Hej

Er igang med at lege med tanken om en dual turbo V8. Problemet lige nu er hvilken
type Turbo jeg skal smide på. Og der skal være 2.

Jeg overvejer om et sæt Garret T3'er kan opfylde behovet??

Hver turbo sidder på hver deres udstødningside, og generere tryk. Begge vil så kører via en Intercooler og ind i en fælles trykbox, som bliver monteret ovenpå Carb'en. Evt Senere vil jeg prøve at lave et manifold specifikt for Turbo ladning, men jeg starter lige med en billig / billig løsningen.

Motor stats:
7.4 Liter.
max 5000 RPM.
Compression på 7.89 ( 8 )
Max Tryk på 0.5 Bar lige pt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Turbo V8
2 300hk GT25'ere er løsningen....

Hmm vil de kunne levere nok tryk??? Specielt hvis jeg senere vil hæve trykket til en 12 PSI??

Jeg blev nemlig inspireret af en som kørte med dual Turbo i USA. Men han smidt 2 x Garret TO3'er fra 85-86 Tbird med .63 exhaust A/R. Denne motor han kører med er en 5.7 Liters Ford V8, og med 11 psi tryk. ( Med intercooler og Motorstyring )

Her tale vi jo om at levere tryk til en 7.4 Liter motor. Jeg har kigget på Tuningsside her, og set at en 3.3 Liter motor kræver en T03 som minimum.
Men det kommer måske an på hvordan jeg bygger indsuget??

Da du "kun" skal til 5000omdr kan gt25'erne godt følge med... Skal du højere op i omdr. skal du ha' noget større...De rækker fint til 12psi...

Hvad er det for en motor og har du boring/slaglængde på sådan en fætter???

Perfekt, så kan jeg spare lidt penge. Det er jo mest et forsøg, som skal køres så billigt som muligt i første omgang. Så kan jeg lavet noget mere avanceret, hvis jeg får blod på tanden.

Motoren er en Chevy 454, 4 boltet. Short Deck. Mener den har en slaglængde på en 4.25" ca... Hæng mig ikke op på det. :-D
Ellers så er den næsten standart, bortset fra jeg lige har skiftet til en skrappere knast, Performer Ventil fjedre og løftere, og Stødstænger. Plus preformer Indsug. Og en dual Knastkæde. Og selvfølgelig en highvolume oilepumpe.
B-]

Turbo tingen er kun noget lege noget, som jeg kaster mig over, når resten spiller 100%... fohåbentligt til næste år.

Fik ideen fra en cool gut i USA. Han har kørt med dual compressor på en 5.7 Liter V8 Ford. http://www.toohighpsi.com/SCTC/sctc.htm :-O
Compressorer er bare lidt dyrer... så jeg er igang med at se hvad en Turbo løsning ville koste. B-]

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Du skal bruge 2 bmw 745i k27 turboer hvis du vil over 4000 omdr. Turbo regnemaskiner siger ellers 2x T4 sådan en maskine får nemt 700 hk ved lave omdrejninger boring 4.25 slag 4"

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Jeg ville også gå efter en lidt større turbo, den er på 7.4 liter, det er 3,7L pr turbo. Jeg vil sige mindst T3 og for at være fremtidssikret så nærmere T4. Kig evt. på noget lastbils turbo fra en 6-8 liters lastbil kunne du finde noget der kunne bruges.
mvh Lasse

Medlem

det ka være at lassew ville låne sin turbo ud :-D :-)) :-)) :-D

Det lyder som at et sæt T3'er må være løsningen, til at starte med. Så har jeg da fra 0.5 til 1 Bar at lege med. Skulle vist også være nok til en motor, med standart stempler og toppakning.

Det vigtigste er bare at Turboerne levere masser af tryk mellem 2000 til 5000 RPM. De 700 til 2000 RPM, håndtere den store slagvolumen :-D

Bliver spændene at se hvor meget Turbo lag der opstår på sadan en fætter her, og med Automatgear.:-P

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Når du nu syntes den skal være hurtigere så kopier denne WARNING-WARNING 1200hk :-D http://www.montygwilliams.com/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time