Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2010, 20:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg har lidt kig på Accell dis spoler, er der nogen der kender til det mærke ?
eller er det bedre med msd dis spoler ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2010, 22:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
måske man skulle se om ikke der ligger et sæt dli spoler/kabler som kan erhverves :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 17:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.

hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 18:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
m power skrev:
jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.

hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop :?:


Jo.

Det er jo sådan vag oprindeligt lavede COP, dog med 60-2

Der hvor du kan få problemer er fordi du har induktiv knastsensor og 1 tand. Du skal sikre dig at knastsensorens signal ikke skrider bagud, så motoren "bytter krumtaptand" oppe i RPM. De sker typisk ved doven sensor, eller hvis man har sammenfald mellem feks tand 9 og knasttand så de kommer "næsten" samtidig. Så kan den veksle mellem tand9 og 10, og det giver selvsagt lidt problemer.

Du har jo indgangen til knastsensoren, samt 6x tændingsudgage allerede, så det er næsten plugnplay med VAGspoler+modul. Den mest normale knastsensor opsætning er en digital, så du skal lige have boksen sadt op til induktiv knastsensor hvis det ender med du vil den vej.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 18:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
HenrikGM skrev:
m power skrev:
jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.

hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop :?:


Jo.

Det er jo sådan vag oprindeligt lavede COP, dog med 60-2

Der hvor du kan få problemer er fordi du har induktiv knastsensor og 1 tand. Du skal sikre dig at knastsensorens signal ikke skrider bagud, så motoren "bytter krumtaptand" oppe i RPM. De sker typisk ved doven sensor, eller hvis man har sammenfald mellem feks tand 9 og knasttand så de kommer "næsten" samtidig. Så kan den veksle mellem tand9 og 10, og det giver selvsagt lidt problemer.

Du har jo indgangen til knastsensoren, samt 6x tændingsudgage allerede, så det er næsten plugnplay med VAGspoler+modul. Den mest normale knastsensor opsætning er en digital, så du skal lige have boksen sadt op til induktiv knastsensor hvis det ender med du vil den vej.



okay :D

ja det er jo så lige om den induktiv føler der sidde i fordeleren vil fungere optimalt.

jeg har kigget i megamanual og googlet på cop, men jeg har ikke kunne finde noget om hvordan trikker på knasten skal stå i forhold til 36-1 på krummeren :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 18:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
hmm jeg tror faktisk jeg har en digital sensor til at ligge fra en vag 1.8t.

jeg kunne jo ombygge min fordeler så den kommer til at køre med en digital sensor :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 21:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
m power skrev:
[jeg har kigget i megamanual og googlet på cop, men jeg har ikke kunne finde noget om hvordan trikker på knasten skal stå i forhold til 36-1 på krummeren :?:




Det står nu fint i manualen, men respekt for at det er et omfattende værk.
Ring når du kommer til det problem. Det er ikke s pokkers besværligt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 12:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg har lige kigget lidt på hvordan de spoler kan monteres.

det bliver lidt noget klyt at se på, det samme vil det blive med modifisering af fordeler, så planen med COP er droppet :( .

fordeler er nu afmonteret og der er fremstillet/monteret en blænd-prop .

remhjulet er ved at blive modifiseret med et 36T kreidler tandhjul, som så skal køre sammen med induktiv giver fra en bmw e30 325i.

så nu er det så bare lige et par dobbelt spoler/kabler der skal indkøbes :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2010, 23:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Lidt forsent at spørge, men alligevel.
Da du kørte med fordeler, huskede du så at sætte varmeskjoldet på fordeleren ? Grunden til at jeg spørger, er at hvis den mangler smelter fordeler dækslet ret hurtig ;)

Hvis du har den på, er du så sikker på at din fordeler lukke tæt for olie ?
Har set nogle gange at hvis den lækker olie ud ligger det sig på varme skjoldet, og modtager varmen.
Hvis det olie, får forbindelse med fordelerdækslet smelter det også ASAP !

Så det ville jeg da lige tjekke inden jeg brugte tid på en masse ombygning :)

Mvh
Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2010, 14:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
-Pedersen- skrev:
Lidt forsent at spørge, men alligevel.
Da du kørte med fordeler, huskede du så at sætte varmeskjoldet på fordeleren ? Grunden til at jeg spørger, er at hvis den mangler smelter fordeler dækslet ret hurtig ;)

Hvis du har den på, er du så sikker på at din fordeler lukke tæt for olie ?
Har set nogle gange at hvis den lækker olie ud ligger det sig på varme skjoldet, og modtager varmen.
Hvis det olie, får forbindelse med fordelerdækslet smelter det også ASAP !

Så det ville jeg da lige tjekke inden jeg brugte tid på en masse ombygning :)

Mvh
Jens


der er slet ikke plads til det originale stål varmeskjold , der er max 3-4mm luft mellem fordeler og KINA manifold :( .
der er i stedet for varmeskjold prøvet at skærme med 3 lag powervrap det virkede ikke.
så prøvede jeg med powerblanket, det var lidt bedre men ikke godt nok.
fordeleren var tæt, den er med ny o-ring.

der er nu indkøbt MSD spoler/kabler/ trikkerhjulet er under fremstilling , så jeg skal bare lige have det monteret i denne weekend :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team