Captain Slow skrev:
...nej det er lavet sådan pga plads til rådighed (eller nærmere plads ikke til rådighed)
Det ligner da ellers der er pænt med plads, i hvert fald i forhold til mange af de V8 fødte biler jeg plejer at rode i. Der kan man let komme ud for at "banan manifolder" skal ned i motorrummet før motoren og så samles bagefter for at det overhovedet kan lade sig gøre af få på plads. Har skal man så skrue på nogle bolte man knapt kan se eller nå.
Er man heldig kan man nøjes med at vippe motoren i ophængene og så bøvle en manifold på plads af gangen, nede eller oppe fra afhængigt, af hvad der nu kan lade sig gøre. Eller manifolderne er delt op i flere løsdele, fordi det er eneste måde det kan lade sig gøre at montere dem. Eller når man som en jeg kender har har hældt en max stor motor i motorrummet med det resultat at motoren skal lyftes delvist ud af motorrummet for at kunne skifte tændrør. Velkommen til verdenen med store v8 maskiner.