Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2010, 16:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Det er der nok noget om... Ved dog at Volvo og Iveco kører/ har kørt med Garrett ladere på motorer omkring de 12 liter

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2010, 22:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
JakobM skrev:
Mads B (dk) skrev:
Det eneste man lige mangler er nogle kompressor maps :-)


De er på vej... :)


:up:
Er der kommet nogle maps?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2010, 15:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
ingen vnt turboer?

Hvis man skal sammenligne en MP turbo med en Mitsubishi TF035 fra en BMW 320d - hvilken skal det så være? MP nævner at deres WG turboer er næsten så effektive som en VNT lader.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2010, 22:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Dette kunne måske være en alternativ VNT'er?

http://www.full-race.com/catalog/produc ... i4qts8d9k1


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2010, 23:15 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
De er ved at være igennem. Seneste melding er at første sending maps skulle komme om 2-3 uger

Indtil da er der kommet engelsk video præsentation af MP... http://www.youtube.com/watch?v=JfIISzQJGT0

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2010, 21:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Tak JakobM
Hvad med det map du har på det billede.... Er det fra en MP. turbo?

Har du fået nogle tilbagemeldinger fra de MP. turbo'er som er kommet ud at køre i Danmark?

Kunne være rigtig sjovt at se en dyno udskrift.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2010, 14:15 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
dykkerdahl skrev:
Tak JakobM
Hvad med det map du har på det billede.... Er det fra en MP. turbo?

Ja, det er et eksempel på et map fra MP turbo. Det er sådan de ser ud. Som sagt de skulle gerne lande ind snart...

dykkerdahl skrev:
Har du fået nogle tilbagemeldinger fra de MP. turbo'er som er kommet ud at køre i Danmark?

Kunne være rigtig sjovt at se en dyno udskrift.....


Der er flere spændende biler der kører MP. F.eks. Kenn Egtved's BMW på drift. Han var foran på point mod vinderen (Rasmus) til DHB) indtil gearkassen bukkede under for momentet. Hans ønske var 500hk. Han kører denne turbo http://www.powerpage.dk/node/56 og landede ved 5300 omdr. de 551hk og længere nede 825nm. Det er på .70 T3 turbinehus og single entry manifold og 1.5 bar. Han kører forholdsvis lave omdrejninger (stroket 2.5 til 3.0). Der kan med fordel monteres TS og knast til flere rpm og køre lavere ladetryk/moment, men totalt samlet mere effekt (hk). Det er med samme turbo (evt. med større A/R).
Da Kompressor/antisurge sidder åben i motorhjelmen er lyden meget karakteristisk fra turboen (inducer på 69,1mm). Lyder voldsomt når den kommer ned af langsiden.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=F7GamJVM ... re=related
Link http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... =#comments

Billede

Anden eksempel er skyline også drift. Denne turbo http://www.powerpage.dk/node/59, Twin Scroll, fuld ladetryk ved 3000 omdr. ud til 8000 omdr. (begrænser).

Andet eksempel er Supra på denne turbo midlertidig http://www.powerpage.dk/node/57 Positiv tilbagemelding på spoolup og performance. Jeg husker/har ikke tallene her. Der køres single entry -> senere TS. Der er ønske om hybrid med samme turbineside men en 76,5/103,5mm på kompressorsiden. Med Twin Scroll bliver der mulighed for at køre stort A/R på lille hjul sammen med stor kompressorside. Kompressorsiden på denne hybrid er til sammenligning lidt større end Garrett GT4202 (1000hk).

Derudover flere spændende igangværende projekter med TS på både helt små og store motorvolumer. Blandt de lidt mere anderledes projekter den helt store bandit turbo http://www.powerpage.dk/node/53 med det lille hus A/R 1.05 (dog 1.22 som backup) til MEGET speciel PSA XU motor som udgangspunkt og 8v.... Personen her har fået fræset komplet custom alu-blok top fra bundet til dobbelte knaster og stadig 8v (skråtstillede ventiler og STOR diamater). Stroket til 2.2L (specialfremstillet krumbasse). Turboen er i serie med kompressor. Gearkassen....to-trins...uden kobling (ign-cut ved gearskift). Race fuel. Den kører man ikke til brugsen med. Og kører heller ikke til DHB.

Generelt for alle siges der turboerne ser større ud i virkeligheden mellem hænderne end på billederne.

Der kan evt. komme eksempler på dyno udskrifter senere med log på de interessante parametre. Dog mest brugbare som eksempler på den enkelte bil/motorsammensætning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2010, 16:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Har du lidt mere info om den motor :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2010, 17:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Tak Jakob..... Rigtig god info. og godt at du kommer med info. om manifolden da den jo ikke er helt uden betydning.....
Meget meget mere af den slags......

Fra Bg.
Citat:
551hk og 825nm ved 1,5 bar. Kører med 490hk ved 1,2 bar når den drifter.

1.2bar-1.5bar og kun 61Hk
Er her tale om en flaskehals et sted, du nævner knaster.
Ellers fint med 825Nm.

Citat:
Blandt de lidt mere anderledes projekter den helt store bandit turbo http://www.powerpage.dk/node/53 med det lille hus A/R 1.05 (dog 1.22 som backup) til PSA XU motor (86x86 2.0L)


Nej! Den høre vist ikke til i en helt almindelig 406.....

Citat:
Ja, det er et eksempel på et map fra MP turbo. Det er sådan de ser ud. Som sagt de skulle gerne lande ind snart...


Er det denne her...?
http://www.powerpage.dk/node/58

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2010, 18:09 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
syncroGT skrev:
Har du lidt mere info om den motor :)


Mjaa, men jeg vil hellere forsøge at få manden til at fortælle den selv. Arbejder på at få ham herind...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team