Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 feb 2010, 18:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

Skal ha monteret MS på min 242 med B19AT motor. Det tænding som sidder på nu er med Hall giver som man også ku bruge til at styre tænding med, hvad vil være nemmest og bedst at starte med ?

Har også købt mig et 36 tands tandhjul fra en kreidler, og har en dis spole så jeg ku også bygge wasted spark på med det samme, men hvilken sensor ville virke bedst og sikrest tænker også på støj. Er helt grøn med MS så hvis jeg ku fjerne en masse forhindringer ved at købe den rette sensor ville det være super, ellers må jeg prøve at køre det via den Hall sensor som er i strømfordeleren her i starten?

Hvordan ser man forskel på Digital trigger ? Induktiv trigger Hall sensor samt VR sensor ?

har en sensor fra en tidligere EFI Euro 1 motorstyring med 2 ben

håber i forstår og kan hjælpe mig lidt


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2010, 20:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Start med Hall-giveren. Det giver et rimeligt fint signal og er drøn-nemt at sætte op for en rookie...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2010, 20:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Takker Daniel et svar jeg godt kan lide, så skal jeg bare ha fingrene i det Bosch 124/139 modul. så burde det vel være ok i starten ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2010, 22:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Start med at slå dit eksisterende op, det kan være det kan bruges også...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2010, 22:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
ok det må jeg lige kigge på. skal til jylland i weekenden regner jeg med for at makke og prøve om jeg kan koble det MS styring op (:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2010, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
http://boost-it.dk/default.asp?page=10&showsub=visprojekt&projekt=53

Bliver det meget nemmere ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2010, 23:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Takker for linket det havde jeg helt glemt alt om at henrik havde på han side.

Det blir lige videre sendt til bror mand så ordner han det med den alu forlænger og får mit tandhjul afbalanceret så det spiller.

Så er det bare hvilken Sensor jeg skal ha på evt den fra mit gamle EFI anlæg.

Men her i starten skal jeg bare køre uden tænding på ms boksen, skal vist bare lære lige at mappe fuel delen først og sætter mig lidt mere ind i tingene, inden jeg flyver på begge dele på en gang (: Men det er godt at ha de andre ting klar når der skal bygges wasted spark på i stedet for orginal tændingen :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2010, 21:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hvis min hall sensor løsning med orginal strømfordeler går i vasken, er det så muligt at kopiere tændings tabellen fra volvo af og bruge den som et safe map ?

Har lidt på fornemmelsen der er lidt problemer med mit tændings system som det er nu, når man køre med orginalt AT karburator og Tryk, kan den komme med nogle udsæt som kommer meget kontant og med et lille knald, det virker ik benzin relateret mere til tændings siden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2010, 10:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det ville være et godt udgangs punkt at kopiere, original avanceringen.

Her er mange kurver at se på.
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/T ... ystems.pdf

Hvis det var mig så ville jeg starte med at bruge den mekaniske fra en B19a, og vakum avanceringen/retaderingen fra en b21 et

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2010, 12:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis det var mig, så ville jeg starte med default map...... :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team