Are Twinscroll Turbo Setups on SR20det's Totally Overrated?
Geoff:
Making WOT top end power is easy (we've been doing it for years). Making power everywhere else is the hard part, hence the reason we have redesigned every single manifold we manufacture.
Jeg prøver lige at puste liv i denne tråd med et link til
www.full-race.com som har mere end 10 modeller Twinscroll manifolder med billeder på deres side + en lille film med en hurtig Subaru og nogle billeder med den manifold som den måske køre med.
Her er en tråd fra et forum hvor der bliver stillet ? ved Twinscroll.
Lidt ned er der en prof. tuner fra XAT Racing som fortæler om en bane racer han har monteret Twinscroll på, og nederst kommer så Prof. tuner Geoff fra
www.full-race.com og skriver lidt om Twinscroll.
http://www.freshalloy.com/forums/showth ... p?t=171645
Det er ikke så svært at finde en turbo som at finde en Twinscroll manifold.
Lidt info om min jagt på en Twin Scroll manifold.
Jeg har i et forsøg på at finde en manifold til min model skrevet lidt med Turbokongen fra Norge som sælger manifolder til Bla Ford Cosworth og Nissan, her er et billede af en TS. som han skriver en kunde laver 850hk på med en Cosworth motor. ?
Jeg tror at disse Ford manifolder koster lige lidt over 3000Nkr
Ser de rør ikke lidt tynde ud?
http://www.finn.no/finn/bap/viewimage?f ... reaId=4010
På et spørgsmål om han kunne skaffe en down mount, split puls, T3 med eksterne Wastegate til mig svare han:
Jeg har fått spesialprodusert noen få rustfrie downmount splitpuls grenrør med t25 flens intern wastegate .
Disse er designet for å gi RASK spoolup salik som det originale , men gi mer topp effekt .
Foreløpige tester viser at det funker over all forventning .
Problemet er at stort sett alle er for kjipe til å betale 3 lapper for et slikt grenrør...
Da disse koster meg nær 3 x så mye som Kina grenrørene i innkjøp , så kan de ikke selges billigere dessverre.
Ingen andre enn deg spør etter denne type grenrør , og da blir det heller ikke produsert .
Stort sett alle med større turboer bruker et top mount grenrør fordi de vanligvis er bedre i design, kan bruke bedre innsugrør til turbo og lage bedre downpipe ut , og det er bedre plass til stor turbo, lettere å skru på , ser råere ut etc. .
Jeg KAN få ombygget et . Skifte til T3 flens er null problem , men å sveise på wastegate rør på splitpuls er tricky .
Da må de lages lignende til Cosworth grenrørene mine med et rør som hår ut på hver side av collectoren .