Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2010, 16:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 16:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 17:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Her er din datalog


Vedhæftede filer:
datalog AGU 1,8T DATO 07022010.xls [43.93 KiB]
Downloadet 442 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 17:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
super :D
jeg takker endnu en gang 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 17:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Morten VJ skrev:
Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten


msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.

det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)

jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 18:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
m power skrev:
Morten VJ skrev:
Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten


msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.

det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)

jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.


Og denne motor du har msq'en fra den ved du self. kører godt.
Og at opsætningen er ens med din??
Eller er det en tilfældig en du har fundet på nettet??

Du kører med for meget benzin det er nemt at se på loggen!
Hvorfor er noget sværere at besvare!
Men træk noget benzin ud, ellers sker der skader på motoren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
om den kører godt kan jeg ikke svarre på, for jeg har ikke set den køre :D

det er ikke en jeg har fundet på et tilfældig forum, nærmere her på forum 8)

men hvis du kan se ud af den log at det er benzin den drukner ,i og ikke tænding eller andet det er galt med, så er jeg såmænd godt tilfreds, for så er det jo ikke montering/el-net det er galt med :up:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2010, 20:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
m power skrev:
hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(


Hvad er problemet egentligt her?

Problem: Den går for fedt v. 3500rpm
Løsning: Find 3500rpm i dit map, og træk det ned.

Muligt underliggende problem: Grundopsætning er ikke ok til de dyser.
Løsning: Tjeck grundopsætning matcher mekanikken.

Enkle problemer løses med enkle løsninger. :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2010, 23:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
HenrikGM skrev:
m power skrev:
hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(


Hvad er problemet egentligt her?

Problem: Den går for fedt v. 3500rpm
Løsning: Find 3500rpm i dit map, og træk det ned.

Muligt underliggende problem: Grundopsætning er ikke ok til de dyser.
Løsning: Tjeck grundopsætning matcher mekanikken.

Enkle problemer løses med enkle løsninger. :coffee:


problemet er nok mig :damn:

så det ender nok med at det bliver dig som er problemløseren :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 23:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
m power skrev:
om den kører godt kan jeg ikke svarre på, for jeg har ikke set den køre :D


Jeg har set den køre , bare ikke så længe af gangen :tooth: Hvis det da er peter´s du hentyder til :lusket:

Eller hva SyncroGT

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team