MS opstart golf gti 1,8 20vt

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

MS opstart golf gti 1,8 20vt

#1 Indlæg af m power »

hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#3 Indlæg af syncroGT »

Her er din datalog
Vedhæftede filer
datalog AGU 1,8T DATO 07022010.xls
(43.93 KiB) Downloadet 519 gange
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

super :D
jeg takker endnu en gang 8)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

Morten VJ skrev:Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten


msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.

det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)

jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

m power skrev:
Morten VJ skrev:Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!

MVH

Morten


msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.

det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)

jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.


Og denne motor du har msq'en fra den ved du self. kører godt.
Og at opsætningen er ens med din??
Eller er det en tilfældig en du har fundet på nettet??

Du kører med for meget benzin det er nemt at se på loggen!
Hvorfor er noget sværere at besvare!
Men træk noget benzin ud, ellers sker der skader på motoren.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#7 Indlæg af m power »

om den kører godt kan jeg ikke svarre på, for jeg har ikke set den køre :D

det er ikke en jeg har fundet på et tilfældig forum, nærmere her på forum 8)

men hvis du kan se ud af den log at det er benzin den drukner ,i og ikke tænding eller andet det er galt med, så er jeg såmænd godt tilfreds, for så er det jo ikke montering/el-net det er galt med :up:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: MS opstart golf gti 1,8 20vt

#8 Indlæg af HenrikGM »

m power skrev:hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(


Hvad er problemet egentligt her?

Problem: Den går for fedt v. 3500rpm
Løsning: Find 3500rpm i dit map, og træk det ned.

Muligt underliggende problem: Grundopsætning er ikke ok til de dyser.
Løsning: Tjeck grundopsætning matcher mekanikken.

Enkle problemer løses med enkle løsninger. :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re: MS opstart golf gti 1,8 20vt

#9 Indlæg af m power »

HenrikGM skrev:
m power skrev:hej.

ja så kom der lidt liv i projekt golf turbo.

den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.

den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.

jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind :(


Hvad er problemet egentligt her?

Problem: Den går for fedt v. 3500rpm
Løsning: Find 3500rpm i dit map, og træk det ned.

Muligt underliggende problem: Grundopsætning er ikke ok til de dyser.
Løsning: Tjeck grundopsætning matcher mekanikken.

Enkle problemer løses med enkle løsninger. :coffee:


problemet er nok mig :damn:

så det ender nok med at det bliver dig som er problemløseren :wink:
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#10 Indlæg af BANDIT »

m power skrev:om den kører godt kan jeg ikke svarre på, for jeg har ikke set den køre :D


Jeg har set den køre , bare ikke så længe af gangen :tooth: Hvis det da er peter´s du hentyder til :lusket:

Eller hva SyncroGT
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar