Doppelt tjek din MSQ.
Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse.
Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til.
Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud.
en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet.
Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!
Morten VJ skrev:Doppelt tjek din MSQ. Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse. Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til. Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud. en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet. Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!
MVH
Morten
msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.
det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)
jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.
Morten VJ skrev:Doppelt tjek din MSQ. Passer req fuel til dysestørrelse antal, og motorstørrelse. Kontroller at du ikke har stået nogle ekstra funktioner til. Hvis ja så skal du til at magre ve tabellen ud. en AFR på14-1 er et godt begyndelses punkt ubelastet. Lige umiddelbart lyder det som du drukner motoren i benzin!!
MVH
Morten
msq er en som kører på en motor magen til den jeg roder med, den har stort set samme opsætning.
det er samme størrelse dyser bare ikke samme fabrikat, det kan jo godt have en betydning. (RC 440ml dyser)
jeg ved ikke pt hvad benzintryk er men det er en standart agu 1,8t benzintrykregulator så det burde være 3bar, men jeg vil lige montere et ur.
Og denne motor du har msq'en fra den ved du self. kører godt.
Og at opsætningen er ens med din??
Eller er det en tilfældig en du har fundet på nettet??
Du kører med for meget benzin det er nemt at se på loggen!
Hvorfor er noget sværere at besvare!
Men træk noget benzin ud, ellers sker der skader på motoren.
om den kører godt kan jeg ikke svarre på, for jeg har ikke set den køre
det er ikke en jeg har fundet på et tilfældig forum, nærmere her på forum
men hvis du kan se ud af den log at det er benzin den drukner ,i og ikke tænding eller andet det er galt med, så er jeg såmænd godt tilfreds, for så er det jo ikke montering/el-net det er galt med
den starter fint og står rimelig i tomgang, AFR er ca 11,8 men så snart den får lidt gas og kommer op på 3500omd så ryger AFR ned på 10.
den lyder nærmest som om den går i begrænser eller launch control.
jeg har lavet en datalog men kan sku ikke få den lagt her ind
Hvad er problemet egentligt her?
Problem: Den går for fedt v. 3500rpm
Løsning: Find 3500rpm i dit map, og træk det ned.
Muligt underliggende problem: Grundopsætning er ikke ok til de dyser.
Løsning: Tjeck grundopsætning matcher mekanikken.
Enkle problemer løses med enkle løsninger.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!