Hej.
Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side.
En der kan regne for mig.
har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous.
Motor en 1,6
Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel.
er det den korrekte måde og gøre det på.
MVH:Martin
Req Fuel ms1 hr code
Redaktør: Moderatorer
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Req Fuel ms1 hr code
Corolla Gti Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er ikke req fuel du skal ændre, da dyserne stadig har samme størrelse.
Men derimod åbningstiden på dyserne.
Da du har ændret på den samlede dyse modstand fra meget stor til meget lille.
MVH
Morten
Men derimod åbningstiden på dyserne.
Da du har ændret på den samlede dyse modstand fra meget stor til meget lille.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Hej Morten.
Tak for dit svar. Hvor meget vil jeg kunne sætte injector opening time ned til. Jeg prøvede forleden og der kom en advarsel om jeg ikke måtte sætte den under 0,9 med mindre jeg havde en meget god grund til det,eller var expert.
Hvad kan der ske hvis man sætter den ned. nogle fordele eller ulemper.
Mvh:Martin
Tak for dit svar. Hvor meget vil jeg kunne sætte injector opening time ned til. Jeg prøvede forleden og der kom en advarsel om jeg ikke måtte sætte den under 0,9 med mindre jeg havde en meget god grund til det,eller var expert.
Hvad kan der ske hvis man sætter den ned. nogle fordele eller ulemper.
Mvh:Martin
Corolla Gti Turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Req Fuel ms1 hr code
martin høj skrev:Hej.
Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side.
En der kan regne for mig.
har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous.
Motor en 1,6
Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel.
er det den korrekte måde og gøre det på.
MVH:Martin
Du startede med en mekanisk opsætning der var lidt
Den blev så mappet ud fra det, med en forkert åbne tid, og en forkert req.fuel(tror jeg), samt et sæt dyser i serie.
Der er for mig at se ikke noget at redde.
KORREKT ReqFuel er step 1.
Derefter map.
Ikke Map først, og så rette req fuel. Den fremgangsmåde kan bedst sammenlignes med at tage en tilfældig motorstyring og montere, og så rette dysestørrelse og brændstoftryk indtil det passer. Det var ikke lige det der var ideen med programmerbar
Du kan ikke sætte åbningstiden ned nu, for den viste ikke sand værdi før, og det vil den så hellerikke gøre nu. Det vil bare introducere endnu en fejl.
Ret alle konstanterne så de passer til den motor de sidder på. Map den så derfra, så er det ikke så besværligt næste gang.
Har du selv monteret serieforbundne dyser?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Hej Henrik.
Ja ved godt det er noget bagvendt noget.
Da jeg lavede ledningsnet hjemme på gulvet og det hele bare skulle være lækkert satte jeg dyser i serie fordi det var lavohms dyser og
sådan havde jeg forstået jeg skulle montere dem.Nej ikke fra manuellen.
Men er jo så blevet klogere nu
Så må jeg bare få den mappet helt om nu.Kan du/i regne på req fuel for mig.Så jeg ikke skal tænke på det mere.
Og et mere dumt spørsmål. Skal jeg så sætte den til 8 dyser i megatune?
MVH:Martin
Ja ved godt det er noget bagvendt noget.
Da jeg lavede ledningsnet hjemme på gulvet og det hele bare skulle være lækkert satte jeg dyser i serie fordi det var lavohms dyser og
sådan havde jeg forstået jeg skulle montere dem.Nej ikke fra manuellen.
Men er jo så blevet klogere nu
Så må jeg bare få den mappet helt om nu.Kan du/i regne på req fuel for mig.Så jeg ikke skal tænke på det mere.
Og et mere dumt spørsmål. Skal jeg så sætte den til 8 dyser i megatune?
MVH:Martin
Corolla Gti Turbo
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH