Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2010, 12:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej.
Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side.
En der kan regne for mig.

har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous.
Motor en 1,6

Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel.
er det den korrekte måde og gøre det på.

MVH:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2010, 19:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er ikke req fuel du skal ændre, da dyserne stadig har samme størrelse.
Men derimod åbningstiden på dyserne.
Da du har ændret på den samlede dyse modstand fra meget stor til meget lille.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2010, 22:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej Morten.
Tak for dit svar. Hvor meget vil jeg kunne sætte injector opening time ned til. Jeg prøvede forleden og der kom en advarsel om jeg ikke måtte sætte den under 0,9 med mindre jeg havde en meget god grund til det,eller var expert.
Hvad kan der ske hvis man sætter den ned. nogle fordele eller ulemper.

Mvh:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2010, 08:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
martin høj skrev:
Hej.
Skal have regnet req fuel ud.er åbenbart en spasser til det.kan ikke få calculator til og passe som på megamanuel side.
En der kan regne for mig.

har 8 stk 365 ml dyser. 4 på hver bank og kører simultaneous.
Motor en 1,6

Har kørt med det hvor req fuel var på 6. og den kører fint bortset fra en dårlig tomgang syndtes jeg.Der var dyser i serie.og har så lavet om til parallel.og den får så alt for meget og leve af nu.Så for og redde mit ellers fine bensin map nogenlunde vil jeg rette i req fuel.
er det den korrekte måde og gøre det på.

MVH:Martin


Du startede med en mekanisk opsætning der var lidt :wow:
Den blev så mappet ud fra det, med en forkert åbne tid, og en forkert req.fuel(tror jeg), samt et sæt dyser i serie.

Der er for mig at se ikke noget at redde.

KORREKT ReqFuel er step 1.
Derefter map.

Ikke Map først, og så rette req fuel. Den fremgangsmåde kan bedst sammenlignes med at tage en tilfældig motorstyring og montere, og så rette dysestørrelse og brændstoftryk indtil det passer. Det var ikke lige det der var ideen med programmerbar ;-)

Du kan ikke sætte åbningstiden ned nu, for den viste ikke sand værdi før, og det vil den så hellerikke gøre nu. Det vil bare introducere endnu en fejl.

Ret alle konstanterne så de passer til den motor de sidder på. Map den så derfra, så er det ikke så besværligt næste gang.

Har du selv monteret serieforbundne dyser?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2010, 10:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej Henrik.
Ja ved godt det er noget bagvendt noget.
Da jeg lavede ledningsnet hjemme på gulvet og det hele bare skulle være lækkert satte jeg dyser i serie fordi det var lavohms dyser og
sådan havde jeg forstået jeg skulle montere dem.Nej ikke fra manuellen.
Men er jo så blevet klogere nu ;-)

Så må jeg bare få den mappet helt om nu.Kan du/i regne på req fuel for mig.Så jeg ikke skal tænke på det mere.
Og et mere dumt spørsmål. Skal jeg så sætte den til 8 dyser i megatune?

MVH:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2010, 13:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej igen.
Fik regnet lidt på det.og kom frem til req fuel 7.6
Kan i bekræfte det for mig.ikke den store regne nørd.
MVH:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team