Det ved i sikkert

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Wittrock
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36

Det ved i sikkert

#1 Indlæg af Wittrock »

Jeg har besluttede mig for at prøve med megasquit nu da sådan en stock ecu på en carisma fra 2000 vil hverken bu eller bæ. Nu håber jeg i her kan fortælle mig et par ting. 1: alle snakker om en trigger/trigger hjul? skal det forstås som værende Krumtap følerne? 2. diagramet over i/o stikket (turbomotor) skriver dyse 1 og dyse 2, hvad med 3 og 4? Håber i ved.

MVH jesper
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#2 Indlæg af Jakobsen »

Hej Jesper. Som stArt ville jeg begynde at kigge manualen igennem (: det svare på de spørgsmål, er ikke selv kørende med ms endnu men ved da lidt fra en masse læsning af manualen.. Det er en stor hjælp langt hen af vejen
Wittrock
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36

#3 Indlæg af Wittrock »

Ville jeg oz gerne, posten er bare ikke kommet med min ms endnu, så jeg prøver bare at lære alt hvad jeg kan før den lander
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#4 Indlæg af martin høj »

Hej. Er den med strømfordeler??
Er du sikker på det er ecu der er defekt??

Har skiftet et par ecu på de mitsu biler. Dem vi monterede var så renoveret.Kan desværre ikke huske firmaet der lavede dem.

Grunden til jeg spørger om du er sikker på om det er ecu er
at strømfordelere på de modeller også tit går.

mere så det ikke driller hvis du vil gå videre med dit megasquirt.

Hilsen Martin
Corolla Gti Turbo
Wittrock
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36

#5 Indlæg af Wittrock »

Nix tændspoler, det en risma fra 2000 1,8 gdi. Ecu låst, ingen tun mulighed, (den gik skåt da jeg satte turbo på.. HEHE)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#6 Indlæg af martin høj »

GDI.
God fornøjelse ;-)
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#7 Indlæg af Jakobsen »

Du kan finde manualen under motor styringer bestemt værd at se på (: venter også selv spændt mangler kun dyse stik så er jeg igang (: med en turbo motor boks
Wittrock
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36

#8 Indlæg af Wittrock »

Martin: I know men tak :grr: nogle råd siden det lyder til du kender deres "små" fejl (ud over køb en anden bil) og tak jakobsen kigger lige
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#9 Indlæg af martin høj »

Nej egentlig ikke.
Undrer mig ecu skulle gå i stykker af og montere turbo.
Men håber da du får succes med den.ikke set en gdi med turbo før.
eller hørt om det.
Har du ??
Corolla Gti Turbo
Wittrock
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36

#10 Indlæg af Wittrock »

Ecu døde ikke den flippede bare ud, CEL, limp home og ingen træk (ca 4k rpm max) tog den a og ingen problemer, kørte "fint" igen. Gdi'en er så vidt jeg husker "bare" direct injec motor med låst ecu. men hørte om en tysker som lukkede sin ecu op og satte en eprom i og lavede en risma med ca 210 hp på org. blokken dog skulle han sænke kompressionen til ca 9:1
Besvar