Streetrace reglement Tråden for kørere med reelle spørgsmål

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#61 Indlæg af skodacombi »

takker.....michael
AlexMeyer
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 17 feb 2006, 11:48

#62 Indlæg af AlexMeyer »

Jeg synes ikke jeg kan finde noget i reglementet som forbyder det, men vil gerne være sikker: Der er ikke noget problem i at have benzintank i motorummet vel? (for outlaw)

I stil med vedhæftede.
Vedhæftede filer
Men in Black engine picture.jpg
Men in Black engine picture.jpg (81.51 KiB) Vist 3132 gange
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#63 Indlæg af Ravnen »

AlexMeyer skrev:Jeg synes ikke jeg kan finde noget i reglementet som forbyder det, men vil gerne være sikker: Der er ikke noget problem i at have benzintank i motorummet vel? (for outlaw)

I stil med vedhæftede.
Sålænge du holder dig til hvad teksten siger i reglementet vedr. fastgørelse m.v. så er der ingen problemer med at have tanken siddende i motorrummet.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

et enkelt spørgs mål..

#64 Indlæg af MTECH »

stk 3.4.5 Hvis brændstoftank er placeret i bagagerummet/ førerkabinen, skal den være
afskærmet af en væsketæt stålplade på minimum 0,6 mm eller en aluminiumsplade
på minimum 0,8 mm. Tanken skal have udluftning til yderside af bilen.

Mit spørgsmål er så :afskærmet af en væsketæt stålplade..?hvordan skal den forståes..?plade hele vejen rundt on tanken eller hvordan..?hvis det er tilfældet kræver det jo så at der er mulighed for at kunne åbne ind til tanken for at kunne fylde på..og det skal jo så også være væsketæt..???dernæst vil jeg jo mene at hvis det skal være væsketæt skal der også være bund i afskærmningen altså under tanken da det er umuligt at lave det 100% væsketæt ned mod bagagerumsbunden(medmindre man sealer den om hver gang man har haft den åben :shock: )..hvis det er tilfældet skal man jo ha fat i fittings der kan gå igennem afskærmningen for stadig at holde det væsketæt.jeg har til dato ikke set nogle af dem der har en afskærmning(unolasses feks) udover tanken i deres åbne bagagerum der er 100% væsketæt. og er det samme krav for alle dem der kører med en catchtank/resoar i et åbent bagagerummet som de fylder med den originale benzpumpe for at suge derfra med en større pumpe..?dette skal ikke opfattes negativt men jeg vil gerne vide nogle retningslinier der er mulige at overholde.. ;)

Billede
sådan har jeg lavet mit..skal jeg lave en større tank magen til udenpå denne tank eller hvordan..?
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#65 Indlæg af Ravnen »

Michael, det skal forstås sådan at der skal være en ekstra indækning af din tank, denne inddækning skal være væsketæt i tilfælde af at der ved et uheld skulle gå hul på din tank og brændstoffet bliver antændt i kabinen, i Lasses tilfælde er nævnte inddækning ibrug.

Som jeg ser det, så har du fire muligheder:

1. Monter tank uden for førekabine (ala. TP's løsning)

2. Lav en lidt større kasse uden om din tank med et tætsluttende låg, husk at din(e) pumper, filter m.v. også skal befinde sig inde i kassen
(Ravnen's løsning)

3. Lav et låg (som Lasse's) *

3. Luk adskillelsen imellem kabine og "bagagerum" med en tætsluttende alu. plade. (som Tjuk)


*Lasse har lavet en plade der ligger an imod bunden og er sealet, denne plade er helt plan og derfor nem at lave et låg til - evt. vi må se om han kan hoste op med nogle byggebilleder.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

....

#66 Indlæg af MTECH »

jeg har ingen interesse i at flytte på tanken så det blir en løsning hvor den sidder nu..jeg har lige igen kigget reglementet igennem igen og ser ingen steder at min pumpe og filter sskal være afskærmet af væsketæt plade..jeg kan sagtens lave en kasse som lasses med en plade i bunden men første gang man åbner den for at fylde benzin på er den jo ikke væsketæt mere..;) når man nu laver den såkaldte inddækning hvad er kravene så for hvad der skal være ind til selve tanken af cm..?hvad med den type tank hvor der er en "pose" inden i der holder på benzinen er den type "godkendt" uden yderligere afskærmning..?gælder det alle biler..?de biler der er delt op mellem bagagerum og kabine original er jo ikke nødvendigvis væsketæt..og gælder det også for catchtank/resoaret i et åbent gagagerum som spurgt til tidligere.. jeg kender til flere biler/folk der har løsninger som kan diskuteres i disse sammenhæng,så det ville jo være rart med nogle klare retningslinier så folk ikke holder til dhb med en løsning der ikke kan godkendes..

mvh Michael.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: ....

#67 Indlæg af Ravnen »

MTECH skrev:jeg har ingen interesse i at flytte på tanken så det blir en løsning hvor den sidder nu..jeg har lige igen kigget reglementet igennem igen og ser ingen steder at min pumpe og filter sskal være afskærmet af væsketæt plade..jeg kan sagtens lave en kasse som lasses med en plade i bunden men første gang man åbner den for at fylde benzin på er den jo ikke væsketæt mere..;) når man nu laver den såkaldte inddækning hvad er kravene så for hvad der skal være ind til selve tanken af cm..?hvad med den type tank hvor der er en "pose" inden i der holder på benzinen er den type "godkendt" uden yderligere afskærmning..?gælder det alle biler..?de biler der er delt op mellem bagagerum og kabine original er jo ikke nødvendigvis væsketæt..og gælder det også for catchtank/resoaret i et åbent gagagerum som spurgt til tidligere.. jeg kender til flere biler/folk der har løsninger som kan diskuteres i disse sammenhæng,så det ville jo være rart med nogle klare retningslinier så folk ikke holder til dhb med en løsning der ikke kan godkendes..

mvh Michael.
Prøv lige at holde vejret engang imellem, jøsses...

1. Vi gradbøjer ikke på sikkerheden og skulle der være sket den fejl at pumpe, filter, catchtanke m.v. ikke specifikt er nævnt i forbindelse med inddækning, så kommer det i næste revision, vær sikker på det, så ikke bare for din egen sikkerheds skyld men også for at du ikke skal lave det om igen på et senere tidspunkt, så vil jeg anbefale dig at få styr på det med det samme nu hvor du alligevel er igang. (Prøv evt. at regne lidt på hvor meget brændstof din pumpe kan nå at pumpe ud i din kabine i tilfælde af at den skyder slangen før din motor går ud og pumpen stopper)

2. Dit tankdæksel er også væsketæt - også efter det har været afmonteret, endda uden sealer :wink: - lav et dæksel med gummilister, evt. rudelister.

3. Jeg kender ikke umiddelbart til den tanktype du nævner, men hvis den er designet med det for øje at den skal være dobbelvægget så skulle jeg mene at den kan bruges (kan du evt. linke til et sted hvor de sælger dem?)

4. I dag er det efterhånden kun gamle biler der har tank monteret inden for karosserriet (Ford Escort MK I-II, Opel Kadett C m.v.) og så længe det er gadebiler LÆS: tanken er standard og urørt, så kan man i princippet få lov til at slippe for at gøre mere for at tætne imellem kabine og bagagerum (kræver bla. at kabinen er urørt).

5. Jeg vil klart anbefale at kørere i tvivl stiller spørgsmål, husk vi er ikke modspillere men medspillere og kun sammen kan vi få det her til at virke i længden.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#68 Indlæg af MTECH »

jeg spørg jo netop fordi jeg ikke gider lave noget om når jeg har lavet det..jeg tror bare jeg dækker hele bagagerumsbunden af så der lukker af til pumpe/filter og så laver tanken dobbeltvægget el en afskærmning henover.tak for svar.tanken jeg nævner med pose i er brugt meget i rally og andet motorsport den er jo netop lavet til at det faktisk er posen der holder på brændstoffet og yderskallen bar nærmest er en bestyttelseskappe..

hvad er kravene i sverige..? hvor ser jeg det?jeg kan lige så godt lave det så det kan godkendes derovre også.... ;)
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#69 Indlæg af Ravnen »

MTECH skrev:jeg spørg jo netop fordi jeg ikke gider lave noget om når jeg har lavet det..jeg tror bare jeg dækker hele bagagerumsbunden af så der lukker af til pumpe/filter og så laver tanken dobbeltvægget el en afskærmning henover.tak for svar.tanken jeg nævner med pose i er brugt meget i rally og andet motorsport den er jo netop lavet til at det faktisk er posen der holder på brændstoffet og yderskallen bar nærmest er en bestyttelseskappe..

hvad er kravene i sverige..? hvor ser jeg det?jeg kan lige så godt lave det så det kan godkendes derovre også.... ;)
Vores regler ligger tæt op at reglerne i Dragracing og motorsport generelt så jeg tror ikke at du får nogle problemer, en god tommelfingerregel er at der altid skal være to uafhængige "lag" imellem dig og dit brændstof, udover selfølgelig at tingene skal være ordentlig fastgjort, men da i laver fine biler dernede i yderområdet på roemarkerne så tror jeg ikke ar der er nogle problemer i denne henseende :wink:

De tanke du taler om, det er vel ikke de komposit fuelcells der? for det er en svamp beklædt med kevlar, ikke andet...

Med hensyn til reglerne for tanke generelt så kommer vi som sagt til kigge på dem igen, vi har indledningsvis med vilje ikke lavet dem for omfattende for at reglementet ikke skal blive for stort og uoverskueligt, hen ad vejen vil vi dog løbende vurdere hvor vi kan blive nødt til at udbygge dem så de hele tiden afspejler de biler der stiller op. Jeg kan anbefale de kørere der stiller op og som virkelig mener noget med det, at skele til dragracingreglementerene på emnet. På et eller andet tidspunkt i år får vi forhåbentlig også vores chassissyn op at køre og her vil vi kunne "fange" mange af de problemer folk kan kumme ud for, men mere herom senere.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Elnef
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27

#70 Indlæg af Elnef »

4. I dag er det efterhånden kun gamle biler der har tank monteret inden for karosserriet (Ford Escort MK I-II, Opel Kadett C m.v.) og så længe det er gadebiler LÆS: tanken er standard og urørt, så kan man i princippet få lov til at slippe for at gøre mere for at tætne imellem kabine og bagagerum (kræver bla. at kabinen er urørt).


Det vil altså sige at denne bil vil kunne køre hvis tanken var original ?

Som jeg tidligere har læst reglerne skal sådan en bil lave afskærmning eller fuge hele instrumentbordet eller hva man nu kan finde på for at for at lave væske tæt
Vedhæftede filer
52-2.jpg
52-2.jpg (117.74 KiB) Vist 3126 gange
Besvar