MTECH skrev:
jeg har ingen interesse i at flytte på tanken så det blir en løsning hvor den sidder nu..jeg har lige igen kigget reglementet igennem igen og ser ingen steder at min pumpe og filter sskal være afskærmet af væsketæt plade..jeg kan sagtens lave en kasse som lasses med en plade i bunden men første gang man åbner den for at fylde benzin på er den jo ikke væsketæt mere..
når man nu laver den såkaldte inddækning hvad er kravene så for hvad der skal være ind til selve tanken af cm..?hvad med den type tank hvor der er en "pose" inden i der holder på benzinen er den type "godkendt" uden yderligere afskærmning..?gælder det alle biler..?de biler der er delt op mellem bagagerum og kabine original er jo ikke nødvendigvis væsketæt..og gælder det også for catchtank/resoaret i et åbent gagagerum som spurgt til tidligere.. jeg kender til flere biler/folk der har løsninger som kan diskuteres i disse sammenhæng,så det ville jo være rart med nogle klare retningslinier så folk ikke holder til dhb med en løsning der ikke kan godkendes..
mvh Michael.
Prøv lige at holde vejret engang imellem, jøsses...
1. Vi gradbøjer ikke på sikkerheden og skulle der være sket den fejl at pumpe, filter, catchtanke m.v. ikke specifikt er nævnt i forbindelse med inddækning, så kommer det i næste revision, vær sikker på det, så ikke bare for din egen sikkerheds skyld men også for at du ikke skal lave det om igen på et senere tidspunkt, så vil jeg anbefale dig at få styr på det med det samme nu hvor du alligevel er igang. (Prøv evt. at regne lidt på hvor meget brændstof din pumpe kan nå at pumpe ud i din kabine i tilfælde af at den skyder slangen før din motor går ud og pumpen stopper)
2. Dit tankdæksel er også væsketæt - også efter det har været afmonteret, endda uden sealer
- lav et dæksel med gummilister, evt. rudelister.
3. Jeg kender ikke umiddelbart til den tanktype du nævner, men hvis den er designet med det for øje at den skal være dobbelvægget så skulle jeg mene at den kan bruges (kan du evt. linke til et sted hvor de sælger dem?)
4. I dag er det efterhånden kun gamle biler der har tank monteret inden for karosserriet (Ford Escort MK I-II, Opel Kadett C m.v.) og så længe det er gadebiler LÆS: tanken er standard og urørt, så kan man i princippet få lov til at slippe for at gøre mere for at tætne imellem kabine og bagagerum (kræver bla. at kabinen er urørt).
5. Jeg vil klart anbefale at kørere i tvivl stiller spørgsmål, husk vi er ikke modspillere men medspillere og kun sammen kan vi få det her til at virke i længden.
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”