Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2010, 17:45 
Offline

Tilmeldt: 04 jan 2010, 16:54
Indlæg: 7
Jeg har haft dette emne oppe på bilgalleri.dk + mit eget Forum Mitsuklub.dk..

Jeg venter stadig svar fra mitsuklub.dk, men det kommer nok.

Jeg blev henvist til en Henrikgm fra bilgalleri.dk så dette er mit forsøg..

-------------------------------------------------

Jeg har et problem der lyder sådan:

Jeg har købt en ny motor i Canada, men firmaet har ikke oplysninger om den tidl. styrebox til denne motor så har ikke nr eller noget til at kunne skaffe en ny ECU. Jeg har dog fået et tilbud eller et prisoverslag fra nodicturbo.dk på 20k hvis de skal lave en ny ECU til mig + rulle felt.

Jeg har forhørt mig om dette produkt det hedder megasquiet hvis jeg husker rigtigt, som skulle være smart og billigere..

Er det muligt der skulle være en som kunne mont. sådan en fætter? Hvad er jeres erfaring med dette mærke?

Oplysninger om motor. ( Mitsubishi 3000gt, hvor lednings nettet er på min Sigma, men vi deler samme motor kode altså 6g72, dog er der den forskel at min motor har 205 hk std. og den nye har 236 std.)

Spørg hvis i er i tvivl om noget.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Hilsen Tommy


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2010, 20:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Her er henrik http://www.powerforum.dk/profile.php?mo ... file&u=117 men han skriver sikker selv og mange andre

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 16:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Ellers så kan du finde kontaktoplysninger inde på hans hjemmeside:
www.boost-it.dk
Jeg indsamlede selv priser på motorstyringer for et års tid siden, i forbindelse med, at jeg selv skulle have monteret og indkørt en på min bil.
Det jeg fandt frem til, var at der ikke var den store forskel i pris.
Jeg mener jeg fik et overslag på 12-13.000,- for MS, 13.000,- for Wolf3d, samt fast pris på 16.000,- for FMJ.
Jeg valgte så den sidste.
Den pris jeg oplyser var ikke HenrikGM´s pris, så om han er billigere, eller dyrere, skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Man skal jo bare være opmærksom på, at den samlede pris består af 2 ting - prisen for hardware, samt prisen for viden (indkøring). Husk at kæden er ikke stærkere end det svageste led.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
"Husk at kæden er ikke stærkere end det svageste led."

Hentyder du til motorstyring ?.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 17:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg hentyder til indkøringen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2010, 16:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Lindahl skrev:
Ellers så kan du finde kontaktoplysninger inde på hans hjemmeside:
www.boost-it.dk
Jeg indsamlede selv priser på motorstyringer for et års tid siden, i forbindelse med, at jeg selv skulle have monteret og indkørt en på min bil.
Det jeg fandt frem til, var at der ikke var den store forskel i pris.
Jeg mener jeg fik et overslag på 12-13.000,- for MS, 13.000,- for Wolf3d, samt fast pris på 16.000,- for FMJ.
Jeg valgte så den sidste.
Den pris jeg oplyser var ikke HenrikGM´s pris, så om han er billigere, eller dyrere, skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Man skal jo bare være opmærksom på, at den samlede pris består af 2 ting - prisen for hardware, samt prisen for viden (indkøring). Husk at kæden er ikke stærkere end det svageste led.
de priser lyder ellers billige! vel at mærke hvis bilen skal køre som en hvilken som helst standardbil under alle forhold. hvad folk forstår ved indkøring er MEGET forskelligt. nogen afleverer noget der dårligt kan holde sig selv igang. andre bruger meget lang tid på det hele, selv om de kan regnes for experter på området. vil tror det koster millioner af kroner at lave programmet til en moderne standardbil! mange gange er det sikkert så simpelt at man stort set kun får det man betaler for.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2010, 18:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg er helt enig med Søren

Hvis det kun er en for sjov bil der kører til race, eller kun om sommeren.
Så er problemet ikke så vanskeligt at løse, det tager blot nogle timer, at få maks effekt , og få den til at køre rimeligt.

Men bruges bilen hver dag, og forventer man at den skal køre optimalt under alle forhold, så tager det mange timer, og man skal forvente at undvære bilen i et år.
Og betale rejse udgifter til afrika, og nord sverige.

Bare det at bilen er flyttet fra en carport, til at holde under åben himmel om natten.
Har givet mig nogle punkter i opvarmnings fasen der kræver justering.

I de første 6 år har det bare været start og kør, og der var ingen problemer-
Nu hedder det start fjern is og sne, og skidtet begynder at misse cylindre.
Inden bilen er is og snefri :(

Svjv. så er der en intruduktion med i hvordan softwaren virker, og hvordan den bruges, når man bruger Henrik som leverendør af indkøring.
Jeg ved ikke hvordan andre gør!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2010, 19:47 
Offline

Tilmeldt: 04 jan 2010, 16:54
Indlæg: 7
Morten...

Du mener ikke dette produkt er et holdbart produkt hvis man oftest bruge sin bil til daglig??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2010, 20:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg købte som tidligere nævnt en FMJ-boks, og Flemming brugte en times tid på, at få bilen til at køre nogenlunde. Efter 2 måneder fik jeg den op til RH, hvor Flemming brugte yderligere en ½ times tid på bilen. Sammenlagt er der vel brugt 2 timer på indkøring. Bilens bruges til hverdag, og jeg har aldrig haft problemer med den (i hvert fald ikke noget, som kan tilskrives motorstyringen). Jeg er med på, at den ikke kører lige så perfekt, som den gjorde std., men den kører i mine øjne godt nok - starter fint, rolig tomgang, dellast og acc. er der ikke noget videre at sætte en finger på.
Jeg er i hvert fald overrasket over resultatet, tiden taget i betragtning. Bilen bruges som sagt året rundt. Det er et par enkelte småting, som jeg vil se, om ikke jeg kan få Flemming til at rette, når jeg skal have den kørt ind med de nye stumper, men ikke noget vitalt for køre-oplevelsen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2010, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
om ecu er en ms - fmj - wulf 3d - etz etz, så vil det kunne give de samme problemer.

det kommer helt an på hvor dygtig personen bag computeren er


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team