Jeg har ikke helt overskud eller evner til at sætte mig ind i sådan et CFD. program, men det kunne det være sjovt at flow teste nogle andre løsninger....
Jeg er meget varm på at spjældet har lysning lige mod hullerne og ventilerne i toppen, det vil dog kræve lidt mere plads.
Men det er jo tydeligt at når man prøver at vende luft der kommer med 100Kmt. 80-90 grader midster man en masse kraft og turbolens mm. vil opstå....
Jeg ønsker luften fra intercoolern gennem spjældet flyver i direkte retning gennem plenum og rør til ventilerne.
Så det skal være et 3 kantet plenum med store tragte der har åbning lige mod spjældet hvor luften kommer ind med høj fart.
Forestil dig at du gennem spjældet kan se dine ventilstyr i topstykket.....
Lidt lige som dette her, bare mere lige på:
http://www.youtube.com/watch?v=kGk3c3hLZyw
Jeg forstiller mig at sådan et "lige igennem spjæld-planum-rør" design gratis vil kunne hæve trykket på en lukket ventil med 0.5-1.5 Psi og med virke til en hurtiger acceleration af den stillestånde luft i indsugningsrøret når ventilen åbner= Bedre fyldning.
Det "audi" planum han bygger på denne tråd:
http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=127863
Er helt sikkert en rigtig god løsning på et godt plenum, stod så sent som i sidste uge med et i hånden (uden gæller) da jeg kender en galning i sydhavnen der er ved at bygge en turbo 4x4 80'er Audi til race.
Dog tror jeg at der vil opstå trykfald mellem de to plenums da du ikke kan vende luften 80" på de små skarpe gæller ustraffet.
Kom frisk!