hvor er det du finder postulatet om de 900hk og alm standerbenzin? for det er ikke her det står!ae86 skrev:hvis jeg læser dit indlæg som 'nogle personer' her på pf ofte gør.. Så står der at en 4cylinder 4takt honda 1.6-1.8l med 10:1 i cr på gade benzin og med trykladning kan lave 900 hk..lqs skrev:en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
Hvis bare man har styr på sit cylindertryk..
Det er vel næppe det du mener?
MVH søren

