Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 14:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2009, 17:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
citroen berlingo 2,0 hdi med Simens styring.
Den kunne køre men dårligt til værkstedet, fandt så et mikro huld i diesel slangen mellem pumpe og filter, ny slange på og pumpet tryk på igen, nu vil den bare ikke starte !
Den skriver at krumtap og knaste føler ikke stemmer overens, og system relæ ikke er ok ( hvad faen er det for et relæ og hvor sidder det ?

følerne er målt ok og og den står fint på tændrems mærkerne, den starter fint på Diesel start men vil bare ikke sætte tryk til dyserne, hvad kan der være galt ?????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2009, 18:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Indlæg: 142
Geografisk sted: Area mid - Køge
Fejl : den er fransk......... :lusket:

Spøg til side - ved det ikke, men mere eksplosivt brændstof er vel ensbetydende med lavere forbrænding.

_________________
Passat + Lupo 3L


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2009, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
cphjea skrev:
.... mere eksplosivt brændstof er vel ensbetydende med lavere forbrænding.


Uddyb venligst? :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2009, 09:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Indlæg: 142
Geografisk sted: Area mid - Køge
Hold kegle hvor har jeg været træt da jeg skrev - skulle selvfølgelig have været : mere eksplosivt brændstof = højere forbrænding ~ lavere tændpunkt.

_________________
Passat + Lupo 3L


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2009, 17:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
jeg ville nok som det første måle returløbet fra dyserne..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2009, 23:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Der er nogle kompetente Diesel folk på www.hi-speed.d


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2009, 09:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
2fat2fly skrev:
citroen berlingo 2,0 hdi med Simens styring.
Den kunne køre men dårligt til værkstedet, fandt så et mikro huld i diesel slangen mellem pumpe og filter, ny slange på og pumpet tryk på igen, nu vil den bare ikke starte !
Den skriver at krumtap og knaste føler ikke stemmer overens, og system relæ ikke er ok ( hvad faen er det for et relæ og hvor sidder det ?

følerne er målt ok og og den står fint på tændrems mærkerne, den starter fint på Diesel start men vil bare ikke sætte tryk til dyserne, hvad kan der være galt ?????


hvad tryk laver den hen over dyse når i prøve at starte den ?

køre pumpen i tanken ?

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2009, 10:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
En tanke.Du har vel ikke sådan en tunings boks liggende i motorrum??

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2009, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
kolermanden skrev:
hvad tryk laver den hen over dyse når i prøve at starte den ?
køre pumpen i tanken ?

Den laver ikke tryk, der er ikke pumpe i tanken på denne 2004 model.
martin høj skrev:
En tanke.Du har vel ikke sådan en tunings boks liggende i motorrum??

Nej ingen box, helt standart.

Fik målt lidt mere boxen mangler nogle af sine plus forsyning, så må rive lidt mere fra hinanden på mandag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2009, 09:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Så er fejlen fundet, det var det forsynings relæ til styrboxen, men det er jo så bygget ind i den Bsm/sikringsbox box i motorrummet så der måtte en ny Bsm box til..
Synes det noget tidligt for en kun 5år gammel bil at begynde at brænde boxe af.

PS. Hvis i kommer ud for et lignene problem så prøv at tjek den gule ledning i ben 8 på øverste sorte stik i Bsm boxen, der skal være ca +14v..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team