ae86 skrev:
1:11,5 og 1,1bar er slet ikke umuligt..
Enten snakker du Diesel med ret lav statisk cr eller også så er det noget seriøst racefuel, E85 eller avgas du har i tankerne...
Eneste mulighed jeg kan se for at en gadebil med gadebenzin kan opnå de tal er med seriøst meget tilskud af udstødningsgas .. Eller hvis du er over i noget cai (controlled auto ignition) hvilke næppe er hvad der kan kaldes en almindelig motor/bil.. De har da ikke ramt salgslokalerne endnu
Edit..
Måske kan du slippe afsted med det på en gdi/fsi motor..
Ingen EGR, ingen CAI. Ingen dyr bensin(dyere end Vpower)
Prøv at se disse 3 motorer:
4G93 SOHC 16 Valve
Electronic Controlled Multi-point Injection (MPI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 9.5:1
Maximum Output - 86 kW (117 PS; 115 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 161 N·m (119 ft·lbf) @ 4,500 rpm
4G93 DOHC 16 Valve
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) / 103 kW (140 PS; 138 bhp) @ 6,000 rpm
Maximum Torque - 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm
4G93 DOHC 16 Valve Turbocharged
TD04 turbocharger variant
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10:1.
Maximum Output - 152 kW (207 PS; 204 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 270 N·m (200 ft·lbf) @ 3,500 rpm
4G93 har 12:1 std.
Fjerner man squish(reducerer det), så ender man ligeomkring de 11,5.
Den sugemotor kan man lægge 1,1bar på, som den er. Done it. Kører som samme sugemotor, men med meget mere topend, og på handelsbensin.
Samme motor findes std med turbo(se ovenstående), hvor den helt std på lille turbo har 10:1 i kompfh.
Muligheden er bestemt til stede.
Men grænsen rykker tættere på, som Beyer også har oplevet og skriver om. En detalje der ikke passer, og så går det ikke som præsten prædiker.
Jo mere ekstrem det laves, desto mere kontant er grænsen.
Til gengæld tilbyder høj CR nogle fordele som er svære at nå på anden vis, men som med alt er der kompromisser der skal tages.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!