Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2009, 19:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Hvad skal man have af luftfiltre hvis der skal være meget flow i og stadig kunne filtrere ordenligt! Har 2 forholdsvis store KN filtre på nu, men på feltet tager de over 60hk hvilket er lidt meget synes jeg!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2009, 23:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Apexi har et rigtig godt ry, men jeg har aldrig set nogen tal på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009, 07:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
370z skrev:
Hvad skal man have af luftfiltre hvis der skal være meget flow i og stadig kunne filtrere ordenligt! Har 2 forholdsvis store KN filtre på nu, men på feltet tager de over 60hk hvilket er lidt meget synes jeg!!
prøv at læg de udskrifter ind her... måler i på ladetryk og afr... så læg udskrifterne ind med disse kurver på. det du skriver lyder utroligt. evt billede af motorrum med og uden filtre.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2009, 09:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2008, 10:27
Indlæg: 31
her er en lille test

http://forums.evolutionm.net/evo-engine ... sults.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2009, 18:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja... en lille test. samt en tråd om testen på 27sider! de udskrifter på side et viser slet ikke de forskel på 60hk der her er målt. slet ikke.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009, 20:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
370z skrev:
Hvad skal man have af luftfiltre hvis der skal være meget flow i og stadig kunne filtrere ordenligt! Har 2 forholdsvis store KN filtre på nu, men på feltet tager de over 60hk hvilket er lidt meget synes jeg!!


Kan du fortælle mere om hvordan det er konstateret, og filtre er monteret, m.m.?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009, 20:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2005, 21:37
Indlæg: 60
lqs skrev:
prøv at læg de udskrifter ind her... måler i på ladetryk og afr... så læg udskrifterne ind med disse kurver på. det du skriver lyder utroligt. evt billede af motorrum med og uden filtre.
MVH søren

Det var ikke spørgsmålet. Hjælp hellere med at finde nogle filtre med bedre flow.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009, 20:48 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
CIT skrev:
lqs skrev:
prøv at læg de udskrifter ind her... måler i på ladetryk og afr... så læg udskrifterne ind med disse kurver på. det du skriver lyder utroligt. evt billede af motorrum med og uden filtre.
MVH søren

Det var ikke spørgsmålet. Hjælp hellere med at finde nogle filtre med bedre flow.


Sikke krævende du er.

Hvis du nu besvarede folks spørgsmål som jo rent faktisk er ret relevante for at hjælpe dig også, så gav det nok folk bedre mulighed for at give dig et svar du rent faktisk kunne bruge til noget.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2009, 00:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
CIT skrev:
lqs skrev:
prøv at læg de udskrifter ind her... måler i på ladetryk og afr... så læg udskrifterne ind med disse kurver på. det du skriver lyder utroligt. evt billede af motorrum med og uden filtre.
MVH søren

Det var ikke spørgsmålet. Hjælp hellere med at finde nogle filtre med bedre flow.

køb dem der er mest blanke, evt hvor der står HKS på. formoder af en eller anden grund, det er dem der passer bedst til dig!
du påstår i har målt en forskel på 60hk med og uden filtre, det får mig helt ærligt til at tror, at der er andet galt end filtrene. det kan du så forholde dig til eller lade være.
typisk vil de største filtre (overflade) flowe mest. særligt hvis du kan få nogen der er store huller i...
MVH søren der sådan set blot ville hjælpe dig lidt på vej...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 08:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
lqs:
Jeg ved ikke lige hvad jeg skulle have gjort dig, siden du slynger sådan noget ud??? Jeg kan vel ikke rigtig have trådt på dig, da jeg ikke har skrevet noget før nu????
Jeg spørger s.. da ikke om noget der virker, hvis jeg går mest op i hvordan det ser ud!!
Jeg har ikke noget dokumention på det, det var bare ham der mappede den der prøvede en sidste gang uden filtre på, hvor det gav en væsenlig ændring.. De er placeret nede i hver inderskræm, da det ikke lige vælter med plads efterhånden..
Men tak for svarene fra alle..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team