Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2009, 20:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2007, 18:54
Indlæg: 21
Hej skal til at lave en ny udstødning, til min nissan 200 s14a 2,0 turbo, ved ikke om det skal være 2½ eller 3" skal have ca 350hk i den. Er der noget for eller imod


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2009, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Uden og skulle gøre mig for klog.Ville jeg mene du ligger på grænsen af hvad 2,5" kan klare.
Så du skal sikkert op i 3"
Men mon ikke her er en der ved en masse om det her inde.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2009, 23:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Vil også sige 3". For og imod er sådan set ret simpelt. Større udstødning = mere effekt og mere larm. 2,5" kan også gøre det. Evt. 3" forrør og 2,5" bagud hvis du vil have et kompromis.

Med turbobiler er det sådan rimelig ligetil - jo større jo bedre i grove træk (alt med måde selvfølgelig) mens med sugemotor er det noget mere kompliceret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2009, 09:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Ebay 3" og Apex.UK cat P&P.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2009, 12:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Helt enig de 3" catbacks du kan få via Ebay, blir kastet i nakken på en pas på med en enkelt fra Apexi da den godt kan larme a h til desværre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2009, 19:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2007, 18:54
Indlæg: 21
Det ser ud som om det bliver bedst med 3". Tak for hjælpen :D


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 09 dec 2009, 21:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Karsten skrev:
Det ser ud som om det bliver bedst med 3". Tak for hjælpen :D


Jeg kører med 76mm til en 2.0 , effekt osse omkring 300hk og hurtig spoolup.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2009, 21:19 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Karsten skrev:
Hej skal til at lave en ny udstødning, til min nissan 200 s14a 2,0 turbo, ved ikke om det skal være 2½ eller 3" skal have ca 350hk i den. Er der noget for eller imod


Du kan måske nå de 350hk med 2½, men så skal det være fordi det er et mål i sig selv med 2½. Der går langt hurtigere prop i systemet. Det gælder for turboen om at have så frit afløb som overhovedet muligt. Har du 90 graders downpipe lige efter turbo, så vil det bedste alternativ være så stort som muligt i bøjningen f.eks. 3½' bøjning eller sågar 4' hvis plads, herefter et godt stykke 3' og helst hele vejen så langt som muligt. Når du er kommen ud bag under bilen kan du evt. dimensionere ned i 2½ da luften er mere afkølet her. Det kritiske punkt er de første længder OG bøjninger lige efter turbo.
En 3' hele vejen klare det fint, men lad være med at have 2½ lige efter turboen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2009, 23:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
JakobM skrev:
Karsten skrev:
Hej skal til at lave en ny udstødning, til min nissan 200 s14a 2,0 turbo, ved ikke om det skal være 2½ eller 3" skal have ca 350hk i den. Er der noget for eller imod


Du kan måske nå de 350hk med 2½, men så skal det være fordi det er et mål i sig selv med 2½. Der går langt hurtigere prop i systemet. Det gælder for turboen om at have så frit afløb som overhovedet muligt. Har du 90 graders downpipe lige efter turbo, så vil det bedste alternativ være så stort som muligt i bøjningen f.eks. 3½' bøjning eller sågar 4' hvis plads, herefter et godt stykke 3' og helst hele vejen så langt som muligt. Når du er kommen ud bag under bilen kan du evt. dimensionere ned i 2½ da luften er mere afkølet her. Det kritiske punkt er de første længder OG bøjninger lige efter turbo.
En 3' hele vejen klare det fint, men lad være med at have 2½ lige efter turboen.


Nej du skal selvfølge have 20 tommer udstødning med en af de der fucket up potter hvor du kan smide 2½ L colaer og en mobil samt en pakke smøger i ...ikke ...

det lyder sgu snart som børne galleriet .. 400hk kan laves på en 2 tommer udstødning ... og det er inkl 2 potter ... sådanne et system kunne nok drage lidt fordel af en større diameter .. men den fucket up hype der er om at bigger is always better .. er ret BG .. snart skal der sgu snart spacere til for at hæve bilen for at få plads til den 5" udstødning supra folkene tror er "da bomb" ...

hvis 350 hk er målet så kan det klares med en 2" ... men hvis du vil have lidt potter og katalysator på så kan der være en idée i at gå lidt op i størrelse ... men hvis der ikke er plads til meget mere end en 2½ tomme så drop de BG folk der råber op om en 3 tomme er minimum... prøv i stedet at regne den procentvise areal forøgelse ud fra eg. 2 til 2.5 til 3 tomme .. det er nemlig ikke helt linært

og de supra fuckere der tror 5 tommer er sagen :roll: ...

en turbobil har det bedst med så lille modtryk i udstødningen ja ... men der er et punkt hvor kræfterne er bedre spildt andre steder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2009, 23:45 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Når vi snakker bøjninger og længder lige efter turbo som vi gør her så ville jeg personligt aldrig lave 2½ 90 graders bøjning lige efter turbo. Og da slet ikke 2' 90 graders bøjning til 350hk...!??! Hvis du har en fetish for 2' udstødninger så fint, men selv med 2½ 90 graders bøjning lige efter turbo ser jeg ingen grund til at vælge en halv kop kold kaffe når du kan (pladsforhold) få en fuld varm? Vi snakker stadig downpipe og stykket lige efter turbo.

Færgebagpotter er uden for emnet IMO og iøvrigt hovedet i muren.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team