Så er det nye reglement for DHB til 2010 online
Redaktør: Moderatorer
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
Re: ..
stemte han selv imodtp-gt42r skrev:Essen 28/11-2009
Ravnen er hermed dags dato udnævnt som formand for kørerforeningen, med 6 stemmer imod 1 ved generalforsamlingen i aften.
hører vi nærmere om foreningen,,altså om den er "åben"
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Tænkt projekt:
Hvis jeg dukker op med en gammel 240 med 9" bagtøj, 2,5liters 16v turbomotor og noget Geforce gear.
Bagtøjet hænger i 4-link, men det bør ikke give en upgradering til tungere klasse, eftersom bilen ab fabrik er udstyret med 4-link. Der skal selvf. ændres på arme og stænger, samt det 9" bagtøj skal være indrettet så det passer på bilen.(beslag de rette steder, etc.)
Skærmene er(hele vejen rundt) bygget til de originale grp-A banespecs, dvs inderskærmen er anderledes, og yderskærmen i bag buer en anelse udaf. Ingen ændringer indaf(så kan den ikke synes længere). Den står på 10.5" ET-Street i bag.
Brændstofsystemet er OEM så nær som at pumpen under bunden er dubleret. Udstødningen er naturligvist vokset en del ifht std 60mm, men stadigt i OEM ophæng og føringsvej.
Fortil er fjedertårnene afstivet mod karrossen med std stænger fra 264, samt en aftermarked tårnstiver.
Bilen vil i dette setup kunne synes til brug på landevej(dog med max 220hk og 275nm(svjh) og muligvist 1" smallere dækmontering) uden fusk med lovpligtigt syn, dog skal der betales et par tusinde i afgift pga topstykket.
Hvor klasser bilen ind når den står til teknisk kontrol til DHB?
ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw
Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...
For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...
Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?Ravnen skrev:[
ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw
Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...
For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...
Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?
Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Med "Radial" mener jeg i dette tilfælde det MT Radial dæk som Daniel er inde på...HenrikGM skrev:Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?Ravnen skrev:[
ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw
Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...
For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...
Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?
Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?
Forstærkninger i transmissionen, kan og vil vi ikke forholde os til, idet emnet spænder helt fra gummibøsninger til vridstålsaksler, diffenterialer og gearkasser, samt herunder kraftigere bagtøj.
Så sålænge standard mål på stænger og forankringspunkter bibeholdes og du ikke kører hurtigere end 12 sek. så er du altså velkommen til at gøre din bil's transmission stærkere - og tungere...
...og så kan vi også slippe for al det der tidskrævende sanerings halløj...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”