Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 19:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel: ..
Indlæg: 29 nov 2009, 01:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2008, 15:02
Indlæg: 41
Essen 28/11-2009


Ravnen er hermed dags dato udnævnt som formand for kørerforeningen, med 6 stemmer imod 1 ved generalforsamlingen i aften.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 29 nov 2009, 02:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
tp-gt42r skrev:
Essen 28/11-2009


Ravnen er hermed dags dato udnævnt som formand for kørerforeningen, med 6 stemmer imod 1 ved generalforsamlingen i aften.


stemte han selv imod :mrgreen:

hører vi nærmere om foreningen,,altså om den er "åben"

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 29 nov 2009, 08:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2008, 15:02
Indlæg: 41
han var selv meget modstridende ja


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 29 nov 2009, 08:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2008, 15:02
Indlæg: 41
han var selv meget modstridende ja


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2009, 11:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2009, 12:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
lqs skrev:
netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren


:(

sgu trist at høre

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2009, 13:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren


RIP.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2009, 13:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Tænkt projekt:

Hvis jeg dukker op med en gammel 240 med 9" bagtøj, 2,5liters 16v turbomotor og noget Geforce gear.
Bagtøjet hænger i 4-link, men det bør ikke give en upgradering til tungere klasse, eftersom bilen ab fabrik er udstyret med 4-link. Der skal selvf. ændres på arme og stænger, samt det 9" bagtøj skal være indrettet så det passer på bilen.(beslag de rette steder, etc.)
Skærmene er(hele vejen rundt) bygget til de originale grp-A banespecs, dvs inderskærmen er anderledes, og yderskærmen i bag buer en anelse udaf. Ingen ændringer indaf(så kan den ikke synes længere). Den står på 10.5" ET-Street i bag.

Brændstofsystemet er OEM så nær som at pumpen under bunden er dubleret. Udstødningen er naturligvist vokset en del ifht std 60mm, men stadigt i OEM ophæng og føringsvej.
Fortil er fjedertårnene afstivet mod karrossen med std stænger fra 264, samt en aftermarked tårnstiver.

Bilen vil i dette setup kunne synes til brug på landevej(dog med max 220hk og 275nm(svjh) og muligvist 1" smallere dækmontering) uden fusk med lovpligtigt syn, dog skal der betales et par tusinde i afgift pga topstykket.

Hvor klasser bilen ind når den står til teknisk kontrol til DHB?



ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2009, 14:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[


ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...


Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?

Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2009, 14:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[


ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...


Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?

Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?


Med "Radial" mener jeg i dette tilfælde det MT Radial dæk som Daniel er inde på...

Forstærkninger i transmissionen, kan og vil vi ikke forholde os til, idet emnet spænder helt fra gummibøsninger til vridstålsaksler, diffenterialer og gearkasser, samt herunder kraftigere bagtøj.

Så sålænge standard mål på stænger og forankringspunkter bibeholdes og du ikke kører hurtigere end 12 sek. så er du altså velkommen til at gøre din bil's transmission stærkere - og tungere...

...og så kan vi også slippe for al det der tidskrævende sanerings halløj...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team