Så er det nye reglement for DHB til 2010 online
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Brugerne af dette reglement har for sportens skyld krav på at det bliver efterlevet og kontrolleret, og eventuelle overtrædelser sanktioneret passende.
Successen på dette reglement, hvorvidt det bliver trendsættende eller ej, afhænger alene af om det bliver overholdt. Her mener jeg overholdt uden små "bypasses" og "kortslutninger" på dagen.
Et middel til dette var at nedsætte synsfolkene allerede NU, og lade de biler der har småproblemer her og der få mulighed for syn, så de kan rette fejlene FØR DHB. Kommer der mange "misforståelser" på dagen bliver det fristende at lave diverse "by-passes" på reglerne, og den første bypass devaluerer arbejdet voldsomt.
Har "regelskriverne" været omkring denne tanke, og hvad var konklusionen og planerne i den retning?
Successen på dette reglement, hvorvidt det bliver trendsættende eller ej, afhænger alene af om det bliver overholdt. Her mener jeg overholdt uden små "bypasses" og "kortslutninger" på dagen.
Et middel til dette var at nedsætte synsfolkene allerede NU, og lade de biler der har småproblemer her og der få mulighed for syn, så de kan rette fejlene FØR DHB. Kommer der mange "misforståelser" på dagen bliver det fristende at lave diverse "by-passes" på reglerne, og den første bypass devaluerer arbejdet voldsomt.
Har "regelskriverne" været omkring denne tanke, og hvad var konklusionen og planerne i den retning?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Vores tanker bag reglementet er HELT bestemt at alle regler skal overholdes. Det er af samme årsag at de ting man ikke åbenlyst kan kontrollere ikke forbydes, men blot frarådes.
som eksempel frarådes det at benytte støbejernssvinghjul ved motoromdrejninger over 8000 omdr/min. dette er af et sikkerhedsmæssigt hensyn, men det kan ikke chekkes, så vi må nøjes med at anbefale at få lavet/købe et stål svinghjul
som eksempel frarådes det at benytte støbejernssvinghjul ved motoromdrejninger over 8000 omdr/min. dette er af et sikkerhedsmæssigt hensyn, men det kan ikke chekkes, så vi må nøjes med at anbefale at få lavet/købe et stål svinghjul
Brap brap brap...


-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ lqs på evig tværs
i tilfælde af at der køres på nitro og køres uden gyldigt kørekort, og dette bliver opdaget af uransagelige årsager, så vil det føre til bortvisning.
kørekortet bliver svært at kontrollere, men hvis man skriver at gyldigt kørekort anbefales, så er der sikkert nogen der ikke mener at man behøver at ha kørekort overhovedet for at deltage og det mener jeg ikke er en fornuftig ordlyd. derimod, kan nogen ganske få sikkert fuske sig igennem, hvis de har et kørekort der er blevet taget og de er sluppet uden om at aflevere det. noget jeg dog ikke ser som et problem man bør bruge sine friaftner på at spekulere på.
nitro, kan man som oftest høre når der skiftes til, dog ku man sikkert fuske sig igennem ved at benytte en ganske mild blanding, men da det jo er af sikkerhedsmæssigt hensyn at det ikke er tilladt, så har vi faktisk den forventning at når folk nu kan vælge ethanol/methanol, så gør de det og fortæller om det ved teknisk kontrol, så deres bil mærkes med korrekt brændstoftype, med henblik på førerens egen interesse for at brænden slukkes hurtigt og effektivt, med så lidt materiel skade som muligt.
mht dæk, ja så er det jo blot at ligge ens medbragte tommestok ned ved hjulet og måle den brede der rører asfalten. det der måles må ikke overstige 10,5"
i tilfælde af at der køres på nitro og køres uden gyldigt kørekort, og dette bliver opdaget af uransagelige årsager, så vil det føre til bortvisning.
kørekortet bliver svært at kontrollere, men hvis man skriver at gyldigt kørekort anbefales, så er der sikkert nogen der ikke mener at man behøver at ha kørekort overhovedet for at deltage og det mener jeg ikke er en fornuftig ordlyd. derimod, kan nogen ganske få sikkert fuske sig igennem, hvis de har et kørekort der er blevet taget og de er sluppet uden om at aflevere det. noget jeg dog ikke ser som et problem man bør bruge sine friaftner på at spekulere på.
nitro, kan man som oftest høre når der skiftes til, dog ku man sikkert fuske sig igennem ved at benytte en ganske mild blanding, men da det jo er af sikkerhedsmæssigt hensyn at det ikke er tilladt, så har vi faktisk den forventning at når folk nu kan vælge ethanol/methanol, så gør de det og fortæller om det ved teknisk kontrol, så deres bil mærkes med korrekt brændstoftype, med henblik på førerens egen interesse for at brænden slukkes hurtigt og effektivt, med så lidt materiel skade som muligt.
mht dæk, ja så er det jo blot at ligge ens medbragte tommestok ned ved hjulet og måle den brede der rører asfalten. det der måles må ikke overstige 10,5"
Brap brap brap...


-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis der køres på en mild blanding af nitro så kan det formodentligt ikke høres og kan ikke kontrolleres yderligere nej. men opdages det af mærkværdige årsager, så medfører det bortvisning.
kørekortet kan ikke kontrolleres, men kommer det løbsledelsen for øre at en deltager ikke har gyldigt kørekort, vil føreren blive bortvist
dækbreden måles vel som bilen står, men der er jo altid mulighed for protest fra andre deltagere... ved overskridelse af dækbrede, oprykkes til unlimited, i finalen diskvalificeres deltageren.
Det må snildt kunne række søren. hvis du mener det er formuleret forkert modtager jeg gerne DIT forslag til ordlyden på de 3 nævnte punkter. de skal være os i hænde før den 1/12, da det er der revisionen finder sted.
kørekortet kan ikke kontrolleres, men kommer det løbsledelsen for øre at en deltager ikke har gyldigt kørekort, vil føreren blive bortvist
dækbreden måles vel som bilen står, men der er jo altid mulighed for protest fra andre deltagere... ved overskridelse af dækbrede, oprykkes til unlimited, i finalen diskvalificeres deltageren.
Det må snildt kunne række søren. hvis du mener det er formuleret forkert modtager jeg gerne DIT forslag til ordlyden på de 3 nævnte punkter. de skal være os i hænde før den 1/12, da det er der revisionen finder sted.
Brap brap brap...


-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
tag de ting væk der ikke kan kontroleres. dvs lad være med at skriv om nitro eller kørekort.
tre indlæg længere oppe skriver du at alle regler skal overholdes og håndhæves. nu skriver du NÆRMEST, at hører vi rygter om dette eller hint, vil vi bortvise vedkommende.
ang. dæk lav det simpelt.
noget ala max dækstørrelse er dæk der fra fabrik er mærket med 10.5 eller mindre. glem det med at måle!
MVH søren
PS. sidst jeg var til ACTION MEET, er jeg ret sikker på der i hvert fald var en COSSIE der kørte med nitro i tanken, med to eller flere tanke og lige så mange dyserækker er det tæt på umuligt at opdage. eller kontrolere...
tre indlæg længere oppe skriver du at alle regler skal overholdes og håndhæves. nu skriver du NÆRMEST, at hører vi rygter om dette eller hint, vil vi bortvise vedkommende.
ang. dæk lav det simpelt.
noget ala max dækstørrelse er dæk der fra fabrik er mærket med 10.5 eller mindre. glem det med at måle!
MVH søren
PS. sidst jeg var til ACTION MEET, er jeg ret sikker på der i hvert fald var en COSSIE der kørte med nitro i tanken, med to eller flere tanke og lige så mange dyserækker er det tæt på umuligt at opdage. eller kontrolere...
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
vi kan da ikke lave et reglement hvori der ikke nævnes noget om kørekort. har du drukket af natpotten?
hvad ville det ikke resultere i? 15 årrige knægte der vil deltage til DHB i deres markræser? lyder sjovt nok, men tror ikke der ville være ret mange der ville synes at det var sjovt at ha sådan en til at sidekolidere ens bil.
Ved at skrive kørekort sikrer vi os dog i det mindste et minimum af køretimer på vej med trafik forud for deltagelsen.
hvad ville det ikke resultere i? 15 årrige knægte der vil deltage til DHB i deres markræser? lyder sjovt nok, men tror ikke der ville være ret mange der ville synes at det var sjovt at ha sådan en til at sidekolidere ens bil.
Ved at skrive kørekort sikrer vi os dog i det mindste et minimum af køretimer på vej med trafik forud for deltagelsen.
Brap brap brap...


- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Yugo Turbo skrev:
hvad ville det ikke resultere i? 15 årrige knægte der vil deltage til DHB i deres markræser? lyder sjovt nok, men tror ikke der ville være ret mange der ville synes at det var sjovt at ha sådan en til at sidekolidere ens bil.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
lqs skrev:tag de ting væk der ikke kan kontroleres. dvs lad være med at skriv om nitro eller kørekort.
tre indlæg længere oppe skriver du at alle regler skal overholdes og håndhæves. nu skriver du NÆRMEST, at hører vi rygter om dette eller hint, vil vi bortvise vedkommende.
ang. dæk lav det simpelt.
noget ala max dækstørrelse er dæk der fra fabrik er mærket med 10.5 eller mindre. glem det med at måle!
MVH søren
PS. sidst jeg var til ACTION MEET, er jeg ret sikker på der i hvert fald var en COSSIE der kørte med nitro i tanken, med to eller flere tanke og lige så mange dyserækker er det tæt på umuligt at opdage. eller kontrolere...
Søren, DET ER simpelt - og som Lasse er inde på, så må du ikke bare have drukket af natpotten men også af toilettet! lidt ala. "hvorfor have regler i trafikken når færdselsreglerne alligevel ikke bliver overholdt", det du siger hænger sku da ikke sammen...
Hvis regelementet siger at gyldigt kørekort er obligatorisk så har vi måske et par stykker der ikke har rent mel i posen og som vi ikke kan fange i en kontrol, hvis vi derimod IKKE kræver kørekort så har vi ingen krontrol... og 30 kørere uden kørekort, er det du vil frem til?
Mht dæk så har jeg det udemærket fint med et målebånd, idet, som du også selv udemærket ved, er rimeligt ligemeget hvad dækfabrikanterne skriver af pseudo tal vedr. dækstørrelser...
Men hey, vi tilføjer sku en regel der siger at man ikke må snyde og alt andet er tilladt, hva' siger du til det? så slipper vi også for synsfolkene og alt papirarbejdet...
så skal vi bare finde en måde hvordan vi takler myndighederene...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”