Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

løst regnet så 100000 før skattefar graver penge ud af r*ven på mig :gnaek:

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
bølle1 skrev:
så lige en westfield med Zeta/Zetec og en mt75 gearkasse.. så nu er det bare op til myndighederne ang at samle selv....

hva kan sådan en Zeta/Zetec mon stå i brugt? har kun en pris på 2.0 DOHC og diverse drivaksler samt 4x4 gearkasse der lyder på ca 12000
en MT75 rwd box koster ca 500-1500kr en zetec blacktop koster ca 5500kr ved en hugger. ellers kender jeg en på SJ der er ved at hugge en 4x4 dohc op. der kan du sikkert købe det hele en del billigere end de 12k.

hvis du kan "nøjes" så er en silvertop 1,8 zetec ret billig.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

og baah.. nul dataerklæring fra fabrikken.. så showet holder pause der indtil vidre :ha: :damn: :lee:

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
bølle1 skrev:
eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil..

Hvis det bare skal være en søndags-tøffe-rundt bil kunne jeg måske godt undre mig lidt over valget af bil. Tror jeg ville have valgt noget med lidt mere "bil" i så, ala en gammel engelsk sportsvogn eller i den retning. Sådan en her er vel nærmest gadebilernes svar på en formel racer?

Uden af have prøvet sådan et køretøj forstiller jeg mig i hvert fald noget som er meget lidt komfortabelt ved bare landevejshastighed, men som til gengæld skriger på at blive smidt rundt i svingene. 800kg/120Hk er jo kun en anelse "vildere" end en standard GTI bil...GAB, siger jeg altså som en der har passeret de 40 år. Vil man ikke køre "råddet", skal man da i det mindste kunne få den der WOW fornemmelse hvor man lige trykkes i sædet, hvis man vipper med speederen. :?

Et eller andet sted ville jeg egenligt tro at sådan en eller anden "variabel-ventils" Honda motor villle passe godt til sådan en bil. Pænt med effekt og masse af omdrejninger hvis man får lyst til at gi den kniven. :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
LOL. duratec 2,0 med cosworth knaster og banan giver ca 190hk og godt 200nm over et bredt område. og det er en alu motor. 1,8 modellen fra mondeo kan give ca det samme.

sådan en skal bare smides i. og så afsted.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
Hvis det bare skal være en søndags-tøffe-rundt bil kunne jeg måske godt undre mig lidt over valget af bil. Tror jeg ville have valgt noget med lidt mere "bil" i så, ala en gammel engelsk sportsvogn eller i den retning. Sådan en her er vel nærmest gadebilernes svar på en formel racer?

Tja, den er ikke meget forkert... engelske sportsvogne har altid set meget sjove ud, og kommer i mange afskygninger

Uden af have prøvet sådan et køretøj forstiller jeg mig i hvert fald noget som er meget lidt komfortabelt ved bare landevejshastighed, men som til gengæld skriger på at blive smidt rundt i svingene. 800kg/120Hk er jo kun en anelse "vildere" end en standard GTI bil...GAB, siger jeg altså som en der har passeret de 40 år. Vil man ikke køre "råddet", skal man da i det mindste kunne få den der WOW fornemmelse hvor man lige trykkes i sædet, hvis man vipper med speederen. :? Jo, men man skulle jo også lige kunne betale sig fra det, forsikring er jo det samme om man kun køre 52 dage om året eller 365.. og diverse afgifter lige så.. men ja så kunne man sige WOW mere end en gang.. når man køre og når rudekuverten er der

Et eller andet sted ville jeg egenligt tro at sådan en eller anden "variabel-ventils" Honda motor villle passe godt til sådan en bil. Pænt med effekt og masse af omdrejninger hvis man får lyst til at gi den kniven. :)

Ikke dum ide... og fabrikken skal jo bare lave ophæng punkter i rammen der passer, men det hjælper lige fedt hvis de ikke kan eller har lyst til at sætte deres navn og stempel på en lap papir at det overholder EU regler.. det vil dem der laver go-karts til nummerplader gerne... hmm... ja måske man skulle få sig sådan en og så ud og fræse på motorvejen.. det vil da være spændende kørsel på topplan

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
LOL. duratec 2,0 med cosworth knaster og banan giver ca 190hk og godt 200nm over et bredt område. og det er en alu motor. 1,8 modellen fra mondeo kan give ca det samme.

sådan en skal bare smides i. og så afsted.

ja... jeg overvejede faktisk at droppe 4x4 og holde mig til røvsparker træk.. men ak når man ikke kan få den dataerklæring og gøre det lovligt kan man lige så godt stoppe mens festen er god

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Mester Medlem

Westmus skrev:
bølle1 skrev:
eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil..

Uden af have prøvet sådan et køretøj forstiller jeg mig i hvert fald noget som er meget lidt komfortabelt ved bare landevejshastighed, men som til gengæld skriger på at blive smidt rundt i svingene. 800kg/120Hk er jo kun en anelse "vildere" end en standard GTI bil...GAB, siger jeg altså som en der har passeret de 40 år. Vil man ikke køre "råddet", skal man da i det mindste kunne få den der WOW fornemmelse hvor man lige trykkes i sædet, hvis man vipper med speederen. :?

en BUSA motor fra en mc. min. 175 ærlige hk, meget lav vægt, rigtig sjovt gearskift, fed lyd..... samt mulighed for turbo og masser af hk.
sådan en bil er total upraktisk og meget sjov. tag og døre kan man lige så godt lade være med at bestille. man kan ikke være i bilen hvis lortet er monteret! frontrude er en smagssag, det sparer da en for at spise de fleste insekter.... ægerligt bølledrømmen ikke blev til noget!

Titel:
Mester Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=aQO0Hx8EwEg lidt flere hk....

Titel:
Mester Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=dD-VtJKJ ... re=related se kommentarer. omtale af den samme bil igen..lidt flere hk igen. lang film. men han får da overhalet en del.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time