BANDIT skrev:
Efter hvad jeg lige har målt er der ca. 6-7 mm fra min cylinder tilolie/vand kanaler. Og har planer om at bore den 1,3mm.
Spørgsmålet er så , blir det mon for tyndt, er der nogen retningslinier på det område.
Det er støbejern´s blok
Sjældent nogen god ide at bore til stor diamter. Ikke mange har det gods der skal til, hvis der er noget power bag.
Men er det kvalitetsjern den er lavet af, så kan du måske slippe afsted med helt ned til 3mm restgods.
En af de sjove problemer der er i det projekt er core-shift. Når de støber en blok, så kan der være forskellige grader af forskydninger.
2mm er ikke helt uhørt.
Har du så 6mm i gennemsnit, og der er et sted cylinderen er forskudt 2mm, så er du nede på 4mm gods, borer du så 1,3mm, så har du kun 2,7 tilbage hvor den er tyndest. (medmindre de 1,3mm er på diameteren!)
Men som med al tuning så er der en risiko, som man må løbe, og hvis de ikke er kendte for at revne, samt du måler 6-7mm, og effekten ellers er moderat, så prøv det da.
Jeg er nu ikke sikker på jeg ikke ville gå efter robustheden, end de 1,3mm men smag og behag.....
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!