Billede nr 1 indikerer at den har været meget varm i forbrændings kammeret. og det at porcelinet på midter elektroden er væk.
Kunne indikere kraftig tændingsbanken.
Billede nr 2 indikerer noget andet, et stempel nedbrud!
Hvis man kigger på udfræsningen til ventilen i højre side så ser man en tydelig revne!!
Og stempelringen ser ud til at ligge meget tæt på bunden af udfræsningen til ventilen.
Men et billede af stemplet fra siden ville kunne sige noget mere, sammen med nogle mål.
Mit umiddelbare gæt ville være,
At slaglængden er blevet forøget, eller der er monteret længere plejlstænger i motoren.
Da du skriver der er foretaget mange modefikationer!
Jeg kan ikke lige umiddelbart tro at motoren skulle kunne blive så smadret, på et rulle felt.
Af en mand der bare har lidt forstand på at køre en motor ind.
Så jeg tror at det er er et stempel problem
Men jeg har set mange mystiske ting på indkørte motorer
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html