Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2009, 13:41 
Offline

Tilmeldt: 26 sep 2009, 08:08
Indlæg: 8
Geografisk sted: Vejle, DK
Hejsa :)

Jeg står og skal til at bygge en motor til min 106 GTI (TU5J4), Jeg vil starte med at sige at bilen udelukkende skal bruges til trackdays, sjov og ballade ;) Så jeg er villig til at ofre hverdagsdueligheden til fordel for lidt ekstra kræfter i toppen.

På nuværende tidspunkt sidder der en komplet supersprint udstødning på den inkl. manifold.
Planen er at få bearbejdet og højkomprimeret topstykket evt. med større ventiler, et par andre knaster, en anden indsugning og MS, senere vil jeg måske have et sæt spjældhuse til den.

Jeg har et godt øje til et sæt Kentcams Supersportknaster, de har et arbejdsområde fra 3 - 7500 omd., det vil jo betyde at jeg skal have flyttet omd. begrænseren op til omkrig 8000 omd. Vil en ellers standart motor kunne holde til det ? Selvfølgelig med nogen strammere ventilfjedre.
Vil der være problemer med afstanden mellem ventiler og stempler når knasterne har et løft på 11,04mm, både ind og ud ?

Nogen der evt. har et bedere foreslag til tuning ? Det skal lige siges at jeg ikke ønsker en 1860 konvertering ;)

Fortsat god lørdag :)

_________________
Saab 900 T16 samt en BMW E30 2,7 med Rotrex C30-94 ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2009, 15:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hvorfor ikke en 1860 ?? og hvad forventer du af levetid ??
300k (højt sat da de napper en toppakning af og til) som på std motoren ?? så hold dig til den

ellers giv den gas med lidt hjælp fra agergaard , han kan uden tvivl lave den motor du vil have , også selvom den lander på 1860cc :mrgreen:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2009, 16:11 
Offline

Tilmeldt: 26 sep 2009, 08:08
Indlæg: 8
Geografisk sted: Vejle, DK
Ikke 1860 fordi jeg vil have en hissig 1600 ;)

_________________
Saab 900 T16 samt en BMW E30 2,7 med Rotrex C30-94 ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2009, 07:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Catcams har nogle fine som giver en meget hverdagsduelig 106'er med knap 160 hk i mange tilfælde.

Hop evt. over på www.peugeotforum.dk - der er også mulighed for noget rabat på Catcams af den vej.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team