Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2009, 22:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Hey

Håber der er en eller flere herinde fra som kan hjælpe mig med at lokalisere mit problem med ladetrykket i min bil.

Jeg har en Audi A4 1,8t med følgende opsætning
Garret GT2871R turbo
Frontmonteret Intercooler
Stadig med Luftmassemåler
Forge blowoff ventil
Benzin pumper fra BMW M5.
3" udstødningsrør med dobbelt udstødning
Audimotorsport Plejlstænger
Audimotorsport Smedet Stempler
1,2mm stål Toppakning
ARP top bolde
ARP plejl bolde
Ny krumtap
plus div.

Når jeg giver den rigtig gas specielt i 1,2 gear så stiger ladetrykket til ca. 0,8 og så falde det rigtig hurtigt ned til under 0?? Eller hvis jeg holder farten uden at gasse op eller ned så falder ladetrykket også ned til under 0??

Hvad kan problemet være??
Kan det være den interne wastegate som kan være ødelagt?
Eller min blow off (som er død) og derfor lukker luften ud?
Kan det være den chip bilen har fået lavet som går i noget nødprogram pga. for stort tryk i de lave gear?? (det gjorde den bare ikke i starten da jeg havde bilen)

Er der nogle af jer som har en rigtig god ide til hvordan mit problem skal løses :?:

Hilsen Allan


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2009, 22:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2009, 11:23
Indlæg: 121
Geografisk sted: aabenraa
lyder som utætte trykrør lige umiddelbart..:)

_________________
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 04 sep 2009, 07:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Hvad sker der i de højere gear? Synes umiddelbart ikke det lyder som utætte trykrør. Du får ingen fejlmeddelelser i instrumentbord, vel?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 09:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
pil slangen af til din wastegate.. så skulle du gerne ha tryk.. (så kan du fejlsøge derfra ;) )

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 13:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2009, 11:23
Indlæg: 121
Geografisk sted: aabenraa
utætte trykrør melder ikke fejl...;)

men det lyder som rørføringen da den mister mest i 1. 2. gear hvor motor ikke arbejder helt så hårdt som i de senere..
eller det er hvertfald min opfattelse..:)

_________________
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 14:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Grunden til at jeg ikke tror det er trykrør er følgende:

-Det er meget tydeligt at høre hvis man har et utæt trykrør, Allan skriver intet om at den lyder mærkeligt

-Han skriver at ladetrykket stiger til 0,8 og derefter falder til vakuum.
Hvis det var trykrørene ville trykket formentlig ikke nå så højt op, og hvis det gjorde alligevel ville den ikke pludselig lukke så meget luft ud af den går over på vakuum

Det med fejlmeddelelser var bare for at forsøge at udelukke ECU/Nødprogram. Det vil som regel give en eller anden form for meddelelse.

Umiddelbart lyder WG og BOV som et par gode bud, men det kan være mange forskellige ting.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 14:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2009, 11:23
Indlæg: 121
Geografisk sted: aabenraa
yes ok, jeg havde ikke lige fået med at den gik under 0 efter tryk, min fejl.

bov tror jeg ikke det er, da den jo i sig selv ikke ka få maskineriet til at komme så langt ned.

AsvaneH - har du en elektrisk boost controller monteret? hvilken ecu kører du med?

_________________
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 11:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Hey

Jamen i 3 - 4 & 5 der falder trykket ikke på samme voldsomme måde som i de lave gear.

Den siger ingen mærkelige lyde, og der er ingen meddelelser i instrumentbord.

Der er ingen elektronisk boost controler på, men en TurboSmart Bleed ventil, og det er "desværre" kun en std. Audi AEB ECU som er chippet.


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 05 sep 2009, 12:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Prøv som grydesvamp siger at kør en tur med fuldt tryk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 12:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Start med at pille alt gøjlet af, feks fjern blowoff, etc.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team