Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 16:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Populisme
Admin
Admin

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1795407.ece

Kørselsafgift pr. km på motorveje 35øre pr. km. Blandt meget andet.
Jeg er ved at få spat af de partiers spasmer og de generelle populistiske co2 hystadeangreb på bilister uden alternativer.
Så skal vi til at køre på landeveje...
Og den snak om OEM gps i biler og all-time kmafgift, der ryger kæden da fuldstændig af.

Det er friheden der ryger her. Det med lige at køre til sønderjylland efter stumper, en tur til kysten/stranden eller andet en søndag - det skal da selvfølgelig koste pr. km. Selvfølgelig skal det det og så pengene i den store kagekasse. klart klart.

Og så skal kbhavnerne også lige bøde åbenbart. 40kr om dagen for at komme hjem. klart klart.

Hvor ender det?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Må give dig ret.Det er jo komplet sindsygt det der.
Selvfølgelig skal vi have et ordenligt miljø osv.
Men det der. det holder sku ikke.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det ender i et MEGA opgør, hvor der literært bliver høvlet tungt skyts gennem christiansborg og så bliver politistationerne sprunget i luften. de fatter det bare ikke. og de tosser der synes det er en god ide, kan ikke se at den slags har til hensigt at gøre trafik dyrere.

hvordan mon firmaer i københavn får det, hvis ingen gidder køre turen for at komme på job?

Det er så sygdomsramt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Hvad sker der for dem?

Hvad så med dem der pendler flere 100 km om dagen for og komme på arbejde? skal de også betale?

De forslag er vist kun pga klimatopmøde i december, det ska jo lyde så fint.

Man brækker sig snart og får lyst til og emigrer...

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem

Det pis med miljø, har INTET med denne situation at gøre...

miljø er den evige undskyldning, men hvis ikke det var fordi der blev spillet MEGA kontrabas på folks samvittighed, så ville det se helt anderledes ud.

man burde derimod BELØNNE grønne billister med afgiftsfritagelse, på nye godkendte grønne biler, måske endda også momsfritagelse. på denne måde vil det at være grøn være et håndterbart alternativ til bare at futte rundt i den gamle møgdynge.

og mens vi er i gang, hvorfor er der så ikke indført afgiftsfritagelse på varmeformer som jordvarme, solvarme, vindenergi og andre former for varmepumper? det er jo så ofte bevist at danskerne tager beslutning meget efter prisen, hvad så med at gøre det grønne til et mærkbart fornuftigt valg? frem for blot at hæve prisen på andre alternativer?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Yugo Turbo skrev:

miljø er den evige undskyldning, men hvis ikke det var fordi der blev spillet MEGA kontrabas på folks samvittighed, så ville det se helt anderledes ud.

man burde derimod BELØNNE grønne billister med afgiftsfritagelse, på nye godkendte grønne biler, måske endda også momsfritagelse. på denne måde vil det at være grøn være et håndterbart alternativ til bare at futte rundt i den gamle møgdynge.

og mens vi er i gang, hvorfor er der så ikke indført afgiftsfritagelse på varmeformer som jordvarme, solvarme, vindenergi og andre former for varmepumper? det er jo så ofte bevist at danskerne tager beslutning meget efter prisen, hvad så med at gøre det grønne til et mærkbart fornuftigt valg? frem for blot at hæve prisen på andre alternativer?

Hørt.Kan kun give dig ret.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Man ved sku snart ikke om man skal grine eller græde efterhånden, det her land er efterhånden så langt ude at jeg ikke kan se hvad der skulle holde mig fra at emigrere, hver gang de forpulede politikere får en "ny" ide, så skal folk punge ud eller afgive frihed og hver gang til fordel for laveste fællesnævner eller egne ideologiske kæphæste - ville det være for meget forlangt at det kunne gå den anden vej bare engang imellem og det værste er at mange mennesker ikke ser det komme...
Det kaldes "salami effekt" og politikere dyrker det til fulde, åbn en mulighed for at indrive afgift, bare en lille smule så folk ikke brokker sig for meget og så senere skrue op for hanen hver gang der mangler penge til at begrænse os yderligere med nye tiltag.

Det er snart på tide at folk for øjene op og gør noget ved det...

...for det bliver kun værre!!!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Yugo Turbo skrev:

syntes bare lige jeg ville tilføje en detalje du har glemt: at deres afgiftregler reelt gøt det ulovligt at benytte sig af alternativt brændstof... :damn:

gad godt se den politiker der tør lægge en afgift på famillien danmarks årlige tur sydpå der er proportional med forureningen i forhold til deres bil :gnaek: så ville der i det miondste blive skiftet lidt ud på rækkerne, spørgsmålet er bare om det så er til det bedre. Jeg tror desværre der er en lang række famillier der sidder så godt i det, at de ekstra afgifter ikke vil betyde den store katastrofe, og se er det jo bare til helvede med os andre.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

de rige piver da ellers for tiden. der er mange der har mistet meget personlig formue, grundet aktiedyk...
men jeg er da helt overbevist om at de også vil pive over sådan en ny afgift, men men men, nu er det jo de røde der foreslår det, og det er jo bare benzin til vores bål om hvor tossede de er...

samt en opsang til at der bliver fælles front til at støtte de partier der støtter op om en blå regering!!!

havde de derimod foreslået at de afgifter skulle erstatte vægtafgiften, så var det en anden sag, men jeg ville nok stadig ikke synes om det. men det er jo en ekstra afgift, som måske vil reducere vægtafgiften for de mest grønne billister... jamen hør nu Helle din klammo so, der ER allerede reduceret vægtafgift på de grønne biler. en VW lupo 3L koster som jeg husker det 520 kr årligt i vægtafgift, er det mon dem der skal betale endnu mindre?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg ved godt at jeg ikke får venner ved at skrive det herinde, men at stemme til den anden side har også konsekvenser, især for en i min situation.. :damn: når alt kommer til alt er det kun et spørgsmål om hvad lorten der skal sluges skal smage af, og hvor mange bidder den skal deles op i.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time