Yugo Turbo skrev:
Det pis med miljø, har INTET med denne situation at gøre...
miljø er den evige undskyldning, men hvis ikke det var fordi der blev spillet MEGA kontrabas på folks samvittighed, så ville det se helt anderledes ud.
man burde derimod BELØNNE grønne billister med afgiftsfritagelse, på nye godkendte grønne biler, måske endda også momsfritagelse. på denne måde vil det at være grøn være et håndterbart alternativ til bare at futte rundt i den gamle møgdynge.
og mens vi er i gang, hvorfor er der så ikke indført afgiftsfritagelse på varmeformer som jordvarme, solvarme, vindenergi og andre former for varmepumper? det er jo så ofte bevist at danskerne tager beslutning meget efter prisen, hvad så med at gøre det grønne til et mærkbart fornuftigt valg? frem for blot at hæve prisen på andre alternativer?
syntes bare lige jeg ville tilføje en detalje du har glemt: at deres afgiftregler reelt gøt det ulovligt at benytte sig af alternativt brændstof...
gad godt se den politiker der tør lægge en afgift på famillien danmarks årlige tur sydpå der er proportional med forureningen i forhold til deres bil
så ville der i det miondste blive skiftet lidt ud på rækkerne, spørgsmålet er bare om det så er til det bedre. Jeg tror desværre der er en lang række famillier der sidder så godt i det, at de ekstra afgifter ikke vil betyde den store katastrofe, og se er det jo bare til helvede med os andre.