Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2009, 19:13 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2008, 11:28
Indlæg: 17
Geografisk sted: Jylland!
Godaften derude..

Har en G40 turbo motor til og hænge i en motorstand, og før den bliver hældt i bilen, kunne jeg godt tænke mig og få "timet" min knastaksel..

Men må, pinedød, indrømme at jeg er helt grøn på det område :roll:

Har selvfølgelig justerbart knasthjul med dertil hørende Polo GT knastaksel, og skal have lavet en skive med ØD, ND, gradmål osv osv. (Eller finde en færdig lavet)

Men hertil vil jeg gerne høre jer ad, hva man skal opmærksom på til sådanne en opgave.. Hvordan ved man hvornår man vil have ventilerne til og åbne, eller hvornår vil det være optimalt at de begyndte og åbne osv...

Håber i forstår mit spørgsmål, for det er lidt svært og forklare..

Alt input modtages med kyshånd :D

_________________
VAG Dude!

Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2009, 22:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hey.Ved der ligger et ganske udmærket indlæg her i forum ang det.
Prøv og søg på det.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2009, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Fundet.
Her er noget Havneren har skrevet.
Ganske udmærket.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... g++knaster

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 08:16 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2008, 11:28
Indlæg: 17
Geografisk sted: Jylland!
martin høj skrev:
Fundet.
Her er noget Havneren har skrevet.
Ganske udmærket.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... g++knaster


Mange tak for det Martin, det prøver jeg lige og kigge nærmere på..

_________________
VAG Dude!

Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 09:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Selv tak. Fant forøvrigt en gradmåler på nettet som jeg printede ud og
satte på krumtap da jeg rodede med det.
Hvis du kender mærke på dine knaster så burde du kunne finde spec
på deres hjemmeside.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 09:10 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2008, 11:28
Indlæg: 17
Geografisk sted: Jylland!
martin høj skrev:
Selv tak. Fant forøvrigt en gradmåler på nettet som jeg printede ud og
satte på krumtap da jeg rodede med det.
Hvis du kender mærke på dine knaster så burde du kunne finde spec
på deres hjemmeside.


Det er bare en orginal Polo GT knast jeg bruger, så tvivler på at jeg kan finde nogle nogen hjemmeside til den, eller spec's på dem for den sags skyld.. Men skal osse have fat i en Schrick knast til hende..

Men kan du huske hvor du fandt den gradskive? :D

_________________
VAG Dude!

Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 09:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
her er den jeg brugte.Så kan du selv skrive grader den anden vej rundt.


Vedhæftede filer:
360GRAD.PDF [26.67 KiB]
Downloadet 399 gange

_________________
Corolla Gti Turbo
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 10:10 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2008, 11:28
Indlæg: 17
Geografisk sted: Jylland!
Tak for den.. Hvad menes der med at jeg skal skrive graderne på den anden vej rundt?

Nu faldt jeg jo lige over den her gradskive fra Schrick, og den syntes jeg ser lidt mysytisk ud med graderne, har du en forklaring på det Martin? :wink:


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Schrick gradskive
1170003819-7530.jpg
1170003819-7530.jpg [ 31.45 KiB | Vist 3832 gange ]

_________________
VAG Dude!

Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 10:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Der ligger flere gradhjul her:
http://images.google.dk/images?hl=da&so ... a=N&tab=wi

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jul 2009, 00:25
Indlæg: 13
Geografisk sted: midt/nordjylland
det skulle du da lige have sagt lidt før brian :D så kunne vi da lige have fundet ud af det, da jeg alligevel var i thorning i weekenden ;)

_________________
Husk,du kan kun vælge 2: Hurtig,Billig,Pålidelig


golf2 2.0 16v
golf2 2.0 8v


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team