Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 12:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Brian, hvorfor er det du tror at din løsning med kompromier skulle virke bedre end at stå fast på sine principper, de mennesker vi her taler om er mere racistiske og "principfaste" qua deres tilknytning til koranen end jeg nogne sinde kommer til at være...

Fordi gulerod virker bedre end stok - det er set masser af gange...
Det er ikke noget der virker i overmorgen - det tager hammer lang tid - formentlig op mod et par generationer.

Et lille pladderhumanistisk eksperiment jeg hverken har tid til at vente på og ej heller ikke har lyst til at se resultatet af...

Så du vil hellere bruge krudtet på en hårdt-mod-hårdt-løsning der med dine egne ord ikke virker?
Det virker som liiidt usmart prioritering i min verden.
Men det bekræfter mig i min mistanke om at du hellere vil have konfrontationen end en løsning - noget du i øvrigt tidligere har beskyldt "dem" for.
Sig endeligt til hvis jeg misforstår - og uddbyd gerne hvor (ærligt ment - ingen sarkasme her).

Citat:
1. Jeg vil ikke have dem til at opføre sig efter ALLE danske normer. Jeg vil bare have dem til ikke at erklære det danske samfund krig. Så kan de i øvrigt tilbede de guder de vil, spise den mad de vil, gå i det tøj de vil, hedde hvad de vil, etc. etc.
Det er et eller andet sted ikke langt fra hvad du i ny og næ postulerer er dit liberale synspunkt i mange andre sammenhæng. Hver mand passer sit.

Jeg har aldrig sagt andet, de kan stadig opføre sig som de vil, sålænge de ikke render hærgende rundt i gaderene, laver bomber eller på anden måde prøve at ændre på min hverdag...

Fair nok - godt at vide. Jeg mener egentligt ikke at jeg har påstået at du mente andet - så det var ikke en "beskyldning".
Men godt at få på plads.

Citat:
2. Jeg kan ikke se at "vi" spiller efter "deres" violin, hvis vores mål er at opnå at der ikke er "krig" med det danske samfund - uanset at denne situation er opnået ved at man ikke har haft konfrontationerne.
Min violin hedder nul krig - og jeg mener det skal opnås gennem positiv fremhævelse og stor accept af de gode eksempler, og tie de dårlige ihjel.
Så har jeg opnået mit mål uden at min røv ligger i vejret, men også uden at medvirke til at optrappe konflikten.

Naivt! spørg de beboere der har givet op og flytter væk fra Ghettoerene, om dette sociale eksperiment med at lytte og ævle har ført nogle steder!
der er flere optøjer end nogen sinde - og de bliver værre og værre...

Min påstand er at det "eksperiment" (som du vælger at kalde det) aldrig har været udført - ORDENTLIGT.
Problemet som jeg ser det, er at Hr. og Fru Jensen aldrig - i de seneste 40 år - har haft nogen særlig fidus til folk med anden hudfarve end deres egen.
Derfor er dem med den anden hudfarve aldrig blevet mødt med ret meget andet end mistro og marginalisering, hvilket har gjort at de på den anden side har været lige så mistroiske og ligeglade med integration.

Det problem er der aldrig kommet en RIGTIG løsning på, i en stor nok skala (læs: 80-90% af danskerne skal have en positiv og åben indstilling overfor "de fremmede" generelt set, og forstå at dem der laver ulykker er et mindretal).

Der forsøges nogle ting i ghettoerne, og noget lykkedes givetvis også, men saboteres lige på stedet og sporenstrengs af den næste skrækspredende overskrift i EB, eller næste gang en eller anden lyserød idiot lige får lyst til at cracke en joke om Muhammed.
Resultat: Man går tilbage til sine egne, og bekræfter hinanden i at den anden side er nogle slemme fyre.

Så skalaen er bare ikke stor nok til at det lykkes - men det er jo derfor man debatterer sådan noget. Desværre kan man ikke tæve danskere til at tage skygklapperne af (stokken virker heller ikke på os), så der må jo noget oplysning og debat til.

Citat:
Du mener altså at disse ordentlige muslimer bare skal sætte sig ned og afvente at vi andre ordner paragraferene, det er sku da dem der vil få mest ud af (også på vores alles vegne) at tale imod deres rabiate trosfæller, men igen, at dette ikke sker bekræfter mig i mine betragtninger...

Hvad skulle foranledige de "ordentlige muslimer" til at tro at det nytter at rydde op i egne rækker.
Det eneste pis de hører fra danskere, er at de er terrorister, ballademagere, urostiftere og hvad vi ellers har.

Citat:
Gæsterne smadrer mit hus, og nu er det mig der skal smutte, fordi jeg syntes at det er et problem!?

...søg læge mand!

Nu er det jo ikke DIT hus - men vores ALLE SAMMENS HUS - få lidt styr på storhedsvanviddet, eller find en bedre analogi.

Citat:
Ja men du prøver at gøre mig til en racist fordi jeg mener at der skal slås hårdt ned på, i det her tilfælde, muslimske uromagere, hvad er du så, når du mener at der skal slås hårdt ned på autonome?

Jeg tror lige du skal konsultere de forrige sider igen - bare sådan for at hjælpe din let selektive hukommelse på vej.
Jeg har aldrig kaldt dig racist fordi du mener at konfrontation er vejen frem. Det mener jeg bare er nytteløst og naivt - men det er noget helt andet.

Men tak for påmindelsen - jeg har citeret dig for hvad jeg opfattede som racistisk, og endda givet dig muligheden for at forklare det anderledes eller præcisere, hvis jeg har misforstået det.
Men jeg har ikke rigtigt hørt noget til om jeg misforstod eller ej - så jeg spørger igen: Kaldte du, eller kaldte du ikke, alle muslimer for indavlede og med lav IQ?
Jeg er ikke for stolt til at tage mod uddybelsen hvis jeg ikke har fattet det rigtigt.

Noget andet er: Hvor bliver de der statistikeksempler af?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
DEL 1

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Brian, hvorfor er det du tror at din løsning med kompromier skulle virke bedre end at stå fast på sine principper, de mennesker vi her taler om er mere racistiske og "principfaste" qua deres tilknytning til koranen end jeg nogne sinde kommer til at være...

Fordi gulerod virker bedre end stok - det er set masser af gange...
Det er ikke noget der virker i overmorgen - det tager hammer lang tid - formentlig op mod et par generationer.

Et lille pladderhumanistisk eksperiment jeg hverken har tid til at vente på og ej heller ikke har lyst til at se resultatet af...

Så du vil hellere bruge krudtet på en hårdt-mod-hårdt-løsning der med dine egne ord ikke virker?
Det virker som liiidt usmart prioritering i min verden.
Men det bekræfter mig i min mistanke om at du hellere vil have konfrontationen end en løsning - noget du i øvrigt tidligere har beskyldt "dem" for.
Sig endeligt til hvis jeg misforstår - og uddbyd gerne hvor (ærligt ment - ingen sarkasme her).

Jeg vil til enhver tid hellere vælge "min" løsning uanset om du mener den virker eller ej, (jeg ved ikke hvor du har fra at jeg ikke mener at den ikke virker - prøv og læse og forstå hvad jeg skriver!) end vælge din løsning, en løsning som efter min bedste overbevisning aldrig har og aldrig vil komme til at virke over for muslimer.
Og i stedet for at blive ved med at lægge mig ord i munden som om det er dig der sidder med de vises sten, så forklar mig lige hvad der foregår i disse uromageres hoveder - hvis det ikke er for at få disse konfrontationer med resten af verden (og i resten af verden!), jeg tror du er stæreblind eller så lever du en beskyttet tilværelse uden jordforbindelse overhovedet!.
Spørg evt. folk (Danskere) hvad der skete på "striben" dengang da muslimerene begyndte at komme "derude", der var der jeg og mange andre stoppede med at komme der...(et lille hint: vi var der ikke af samme årsag!)

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
1. Jeg vil ikke have dem til at opføre sig efter ALLE danske normer. Jeg vil bare have dem til ikke at erklære det danske samfund krig. Så kan de i øvrigt tilbede de guder de vil, spise den mad de vil, gå i det tøj de vil, hedde hvad de vil, etc. etc.
Det er et eller andet sted ikke langt fra hvad du i ny og næ postulerer er dit liberale synspunkt i mange andre sammenhæng. Hver mand passer sit.

Jeg har aldrig sagt andet, de kan stadig opføre sig som de vil, sålænge de ikke render hærgende rundt i gaderene, laver bomber eller på anden måde prøve at ændre på min hverdag...

Fair nok - godt at vide. Jeg mener egentligt ikke at jeg har påstået at du mente andet - så det var ikke en "beskyldning".
Men godt at få på plads.

Nej men den skulle lige twistes lidt først...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

DEL 2

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
2. Jeg kan ikke se at "vi" spiller efter "deres" violin, hvis vores mål er at opnå at der ikke er "krig" med det danske samfund - uanset at denne situation er opnået ved at man ikke har haft konfrontationerne.
Min violin hedder nul krig - og jeg mener det skal opnås gennem positiv fremhævelse og stor accept af de gode eksempler, og tie de dårlige ihjel.
Så har jeg opnået mit mål uden at min røv ligger i vejret, men også uden at medvirke til at optrappe konflikten.

Naivt! spørg de beboere der har givet op og flytter væk fra Ghettoerene, om dette sociale eksperiment med at lytte og ævle har ført nogle steder!
der er flere optøjer end nogen sinde - og de bliver værre og værre...

Min påstand er at det "eksperiment" (som du vælger at kalde det) aldrig har været udført - ORDENTLIGT.
Problemet som jeg ser det, er at Hr. og Fru Jensen aldrig - i de seneste 40 år - har haft nogen særlig fidus til folk med anden hudfarve end deres egen.
Derfor er dem med den anden hudfarve aldrig blevet mødt med ret meget andet end mistro og marginalisering, hvilket har gjort at de på den anden side har været lige så mistroiske og ligeglade med integration.

Det problem er der aldrig kommet en RIGTIG løsning på, i en stor nok skala (læs: 80-90% af danskerne skal have en positiv og åben indstilling overfor "de fremmede" generelt set, og forstå at dem der laver ulykker er et mindretal).

Der forsøges nogle ting i ghettoerne, og noget lykkedes givetvis også, men saboteres lige på stedet og sporenstrengs af den næste skrækspredende overskrift i EB, eller næste gang en eller anden lyserød idiot lige får lyst til at cracke en joke om Muhammed.
Resultat: Man går tilbage til sine egne, og bekræfter hinanden i at den anden side er nogle slemme fyre.

Så skalaen er bare ikke stor nok til at det lykkes - men det er jo derfor man debatterer sådan noget. Desværre kan man ikke tæve danskere til at tage skygklapperne af (stokken virker heller ikke på os), så der må jo noget oplysning og debat til.

Som udgangspunkt mener jeg ikke det kan være værternes opgave at være andet end værter, gæsterne derimod, har bare at opføre sig ordentligt og indordne sig under de forhold som værterne tilbyder, hvad var det du skrev med lugten i bageriet...

...og inden du kommer for godt igang...så nej, det kan ikke være rigtigt at det skal være andre end de personer der er så meget pro muslimsk indvandring, at de har været med til at åbne alle vores grænser på vid gab der skal være med til at rydde op i det her rod, ligesom det ej heller er min pligt at kunne lide muslimer...

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
ravnen skrev:
Du mener altså at disse ordentlige muslimer bare skal sætte sig ned og afvente at vi andre ordner paragraferene, det er sku da dem der vil få mest ud af (også på vores alles vegne) at tale imod deres rabiate trosfæller, men igen, at dette ikke sker bekræfter mig i mine betragtninger...

Hvad skulle foranledige de "ordentlige muslimer" til at tro at det nytter at rydde op i egne rækker.
Det eneste pis de hører fra danskere, er at de er terrorister, ballademagere, urostiftere og hvad vi ellers har.

Gæsterne smadrer mit hus, og nu er det mig der skal smutte, fordi jeg syntes at det er et problem!?

...søg læge mand!

Nu er det jo ikke DIT hus - men vores ALLE SAMMENS HUS - få lidt styr på storhedsvanviddet, eller find en bedre analogi.

Min analogi fejler skam ikke noget, det er jo lige netop mit hus, min bil, mit nabo's hus m.v. der bliver smaderet OG igen - så var der ingen der spurgte mig om jeg var interesseret i at holde "fest" for disse mennesker, det var en beslutning dig og dine egne "venner" med storhedsvanvid trak ned over hovedet på os andre...

...og igen igen inden du kommer for godt igang så fortæl mig lige hvorfor det hedder demokrati (og noget med at skride fra bageriet) når jeg og mine holdninger blev stemt ned, og stakkels minioriteter når jeg bagefter brokker mig over resultatet...

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Ja men du prøver at gøre mig til en racist fordi jeg mener at der skal slås hårdt ned på, i det her tilfælde, muslimske uromagere, hvad er du så, når du mener at der skal slås hårdt ned på autonome?

Jeg tror lige du skal konsultere de forrige sider igen - bare sådan for at hjælpe din let selektive hukommelse på vej.
Jeg har aldrig kaldt dig racist fordi du mener at konfrontation er vejen frem. Det mener jeg bare er nytteløst og naivt - men det er noget helt andet.

Men tak for påmindelsen - jeg har citeret dig for hvad jeg opfattede som racistisk, og endda givet dig muligheden for at forklare det anderledes eller præcisere, hvis jeg har misforstået det.
Men jeg har ikke rigtigt hørt noget til om jeg misforstod eller ej - så jeg spørger igen: Kaldte du, eller kaldte du ikke, alle muslimer for indavlede og med lav IQ?
Jeg er ikke for stolt til at tage mod uddybelsen hvis jeg ikke har fattet det rigtigt.

Ja hvad var det lige jeg skrev:

Citat:
Det er ikke nødvendigvis religion der er problemet, men religion parret med indavl og deraf genetisk anlagt lav IQ...

hvor står der; alle muslimer!?

Wildert skrev:

Dem har du fået og avist som utroværdige, men du må gerne fortælle mig til hvilken side de mener Danmarks statistik hælder, når deres tal nu ikke passer med din opfattelse af verden...

Billede

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Højbjerg
Raven.

Hvornår stiller du op til folketinget ??

Du har min stemme!

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Jeg vil til enhver tid hellere vælge "min" løsning uanset om du mener den virker eller ej, (jeg ved ikke hvor du har fra at jeg ikke mener at den ikke virker - prøv og læse og forstå hvad jeg skriver!)

Du skrev på et tidspunkt at din løsning næppe førte til andet end de konfrontationer som du mener "de" ønsker (det er jeg i øvrigt meget enig i), men at du da slap for at ligge med røven i vejret.

I øvrigt: hvis du mener den er gal med opfattelsen af budskabet, så prøv at kigge på hvem der er afsenderen.
Trust me - jeg er ikke ude på at misforstå dig - men jeg kan kun læse hvad du skriver. Jeg kan ikke læse dine tanker (selvom min kone også brokker sig på det punkt af og til ;-)).
Jeg skrev da vist i øvrigt at jeg også gerne modtog en uddybning hvis jeg havde misforstået - så der er ingen grund til at fare i flint.

Citat:
end vælge din løsning, en løsning som efter min bedste overbevisning aldrig har og aldrig vil komme til at virke over for muslimer.
Og i stedet for at blive ved med at lægge mig ord i munden som om det er dig der sidder med de vises sten, så forklar mig lige hvad der foregår i disse uromageres hoveder - hvis det ikke er for at få disse konfrontationer med resten af verden (og i resten af verden!), jeg tror du er stæreblind eller så lever du en beskyttet tilværelse uden jordforbindelse overhovedet!.

Beklager - men jeg ikke helt sikker på jeg forstår hvad spørgsmålet er her.
Men jeg kan ikke forklare dig hvad der foregår i uromagernes hoveder - måske ingenting?
Og lige for at tage den en gang til: Jeg anerkender TIL FULDE at der er problemer og optøjer og hvad vi skal kalde det. Jeg slår bare endnu en gang på tromme for at det altså ikke er alle der er sådan. Det er sgu' sådan set det eneste jeg beder om. Hvordan du har misset det endnu forstår jeg ikke helt - men eftersom at jeg jo er afsenderen af budskabet, ku' jeg så ikke bede dig om at genfortælle hvad jeg lige har skrevet?

Citat:
Spørg evt. folk (Danskere) hvad der skete på "striben" dengang da muslimerene begyndte at komme "derude", der var der jeg og mange andre stoppede med at komme der...(et lille hint: vi var der ikke af samme årsag!)

Det behøver jeg ikke spørge nogen om - jeg kom der selv. Søg på lige præcis denne side, og find nogle af de indlæg og diskussioner jeg har haft med f.eks. Hartvig om streetracing-miljøet. Jeg har mere end en gang fortalt om hvorfor jeg stoppede med det pjat.
Så det ved jeg alt om - og jeg synes også de er nogle kvajpander.
Men jeg har stadig et problem med at du sætter lighedstegn mellem de tosser og hele den ene milliard mennesker i verden der bekender sig til Islam.
Det kan godt være at det ikke er hvad du mener (er det? - jeg mangler stadig at forstå det helt), men så kan jeg bare sige sådan lidt management-speak-agtigt at dit budskab ikke heeelt er tilpasset modtageren her.

Citat:
Som udgangspunkt mener jeg ikke det kan være værternes opgave at være andet end værter, gæsterne derimod, har bare at opføre sig ordentligt og indordne sig under de forhold som værterne tilbyder, hvad var det du skrev med lugten i bageriet...

Ville du ikke blive snotforvirret hvis du blev lovet guld og grønne skove, halvvejs "lokket" til at rykke dine rødder op, og du så blev mødt med skulen og sure miner?
Vi inviterede dem sgu' ikke fordi det kunne være en hyggelig kaffeslabarads, men fordi vi havde brug for dem.
Måske jeg er opdraget på en anden måde end dig, men i min verden betyder det altså at man tager sig af sine gæster - minimum behandler dem som ligeværdige.

Citat:
...og inden du kommer for godt igang...så nej, det kan ikke være rigtigt at det skal være andre end de personer der er så meget pro muslimsk indvandring, at de har været med til at åbne alle vores grænser på vid gab der skal være med til at rydde op i det her rod, ligesom det ej heller er min pligt at kunne lide muslimer...

Nej ingen pligt - og jeg vil til min dødsdag forsvare din ret til at have din mening - så skulle det vist være ud af verden.
Mht. hvem der skal hvad - så bliver vi nok bare ikke enige der. I øvrigt mener jeg ikke det er specielt relevant for min oprindelige anke: Generaliseringen.

Ravnen skrev:
Min analogi fejler skam ikke noget, det er jo lige netop mit hus, min bil, mit nabo's hus m.v. der bliver smaderet OG igen - så var der ingen der spurgte mig om jeg var interesseret i at holde "fest" for disse mennesker, det var en beslutning dig og dine egne "venner" med storhedsvanvid trak ned over hovedet på os andre...
...og igen igen inden du kommer for godt igang så fortæl mig lige hvorfor det hedder demokrati (og noget med at skride fra bageriet) når jeg og mine holdninger blev stemt ned, og stakkels minioriteter når jeg bagefter brokker mig over resultatet...

Godt så - så misforstod jeg din analogi. Jeg troede du mente "mit hus" = Danmark. Fair nok....
Mht. at spørge dig, så er det netop pointen i repræsentativt demokrati. Du er kvik nok til at kende forskellen, så den behøver jeg ikke forklare.

Ravnen skrev:
Ja hvad var det lige jeg skrev:

Citat:
Det er ikke nødvendigvis religion der er problemet, men religion parret med indavl og deraf genetisk anlagt lav IQ...

hvor står der; alle muslimer!?

Det stod der nogle linjer over - det var lissom derfor jeg quotede det i sin tid.
Men du mente altså ikke alle muslimer?

Citat:
Wildert skrev:

Dem har du fået og avist som utroværdige, men du må gerne fortælle mig til hvilken side de mener Danmarks statistik hælder, når deres tal nu ikke passer med din opfattelse af verden...

Øh - jeg har fået noget fra en anden debattør - +200 sider, hvor noget af det handler om så ophidsende emner som fertilitet. Hvad er det vi skal frem til?
DS er jeg skam stor fan af - de er nok de mest objektive. Problemet er - som jeg tidligere har nævnt - som regel ikke statistikken selv, så meget som det er udvælgelsen så den enkeltstående passer med det budskab der skal sendes.

Men ok - du gider ikke debattere nogle specifikke statistikker. Dit valg - jeg kan ikke tvinge dig.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Brian, for at gøre det kort og inden vi ryger for meget ud i forklaringers forklaringer og betydningen deraf...

Du siger bløde løsninger
jeg siger hårde...

Du siger social rundkreds
Jeg siger omringning...

Du siger the selskab
Jeg siger vandkanoner...

Du siger gulerødder
Jeg siger knippelsuppe og salatfade...

Du siger integration
Jeg siger deportation...

skal vi bare ikke blive enige om at vi er uenige i hvordan opgaven skal løses og ingen af os sidder med de vises sten...

...Og hvis det betyder så meget for dig så kan jeg godt se problematikken i at skyde alle muslimer over een kam, men bolden ligger altså på deres banehalvdel ikke min, hvis de ikke kan komme frem i lyset og tage afstand fra den tolkning af koranen der ligger til grund for al denne ballade, så er de en del af problemet i min verden - efter devisen: i mørket er alle katte grå...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
skal vi bare ikke blive enige om at vi er uenige i hvordan opgaven skal løses og ingen af os sidder med de vises sten...

Helt i orden - tak for spændende debat :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

sune skrev:
Raven.

Hvornår stiller du op til folketinget ??

Du har min stemme!

også min

MVH Luske

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Interessant debat mellem Ravnen og Brian. Faktisk må jeg sige at den på intet tidspunkt har bevæget sig ud på et punkt, hvor debatten ikke var saglig længere.

God ros til begge debattører for at fremkomme med jeres synspunkter i god og sober tone.

Jeg tilladder mig at kommentere en smule!

Brian:

Set ud fra en meget humanistisk synspunkt - som vi i den vestlige verden gerne bryster os af at have meget af - så er dine holdninger om at "bøje principperne" for at opnå det bedste resultat, ganske prisværdige.

Men jeg må stille et spørgsmål hertil:
Har vi tid og råd til det nu, i den verden vi lever i idag, når vi står over for en af de største trusler mod det vestlige demokrati (Islam)..?

Jeg tror ikke at vi har et par generationer til at assimillere vores herboende indvandrere gennem "positive" holdninger. Hertil er der for mange mørke kræfter der vil "os" (den vestlige verden) ondt.

Ravnen:

Dine løsningsforslag er ganske konkrete og meget pragmatiske forslag, der stiler mod en hurtig løsning. Hvis vi som vestligt demokrati antog sådan en kurs, hvordan ville det så stille os i EU, FN mv..? Ville vi som nation have råd til det?
Og ville vi være bedre end dem, vi forsøger at skille os af med?

Min egen private - og helt naive og mørke - holdning, er desværre meget meget mere sort.
Hvis man kigger på historien (selvom nogen vil mene at vi ikke kan gentagne historien) så har to store betydningsfulde lande i Europa og tilknytning til Europa - inden for de sidste 400 år -, gennemgået to revolutioner. Den franske og den rusisske...

Hvorfor opstod disse revolutioner? Det gjorde de fordi folket havde fået nok! Nok af de forhold de levede under, nok af de forhold som de måtte bøje sig under, og nok af at andre mennesker påduttede dem leveregler og levermåder, som de i bund og grund ikke var interesseret i. (Meget firkantet beskrevet, det ved jeg)

Da man som "folket" besluttede sig for at gennemføre disse revolutioner, er jeg ganske sikker på at al hvad der hed humanisme, røg helt af fløjten. Ville bløde humanistiske løsninger også havde været holdbare under disse tider? Jeg ved det ikke, men pointen er at når mennesker har fået nok, så er nok - nok! Og så reagerer mennesker - sådan er vores natur. Og så bliver der ikke altid handlet rationelt, eller specielt humanistisk.

Selvom vi (os i den vestlige verden) gemmer os bag vores interlekt og menneskelige værdier, så er vi de mest dekadente og amoralske røvhuller der findes på denne jord. Hvis ikke vi får vores olie, så er vi sgu ikke blege for at bombe et land sønder og sammen.
Eller hvis vi bliver udsat for terrorisme, så besætter vi det land hvor terroristerne kom fra, og fører krig der. Og sådan kunne man blive ved...

Min pointe er, at hvis ikke snart gør et eller andet, så ender vi på randen af en moderne revolution, eller det der er værre, borgerkrig. (som typsik kan være en følge af revolutionen)
Det lyder ganske slemt og helt ude i hampen - men det er sket for i vores moderne tid, og vil helt sikkert ske igen. Her i lille DK, eller i et andet land i Europa vides ikke.

Om ovenstående vil være en løsning vi kan undgå ved jeg ikke - men den vil ihvertfald være ultimativ, og få løst "problemet".
Jeg ved bare, at jeg er en af dem der er nået dertil, hvor nok er nok! Og så er jeg også en handlingens mand - så hvis en dag lokummet brænder, så kan I finde mig ude i forreste geled, og kæmpe for det jeg tror på...

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ronnie, du summer sagen op som jeg ser den...

Der er nemlig ikke nogle nemme løsninger, vesten har ligget mere eller mindre i konstant krig med islam de sidste 2000 år, så det er ikke noget der vil ændre sig foreløbigt og slet ikke før man mander sig op og tager fast ved nældens rod og afskaffer al religion.

Fattigdom og manglende udannelsesmuligheder er en "bagatel" i denne forbindelse, en bagatel der kunne løses ved at investere i U-landene m.fl., en løsning der desværre i religionens navn, bliver saboteret til fulde af formørkede hulemænd. et godt eksempel kunne være Afganistan - hvordan ville der ha været idag hvis Taleban og Al qaida ikke var der?

løsningen er:

1. At fjerne hulemænd med brutal magt. (og uden nåde!)

2. Opbygge landet, skabe arbejde og lave skoler. (brug udenlandske investorer der er bundet af klausuler vedtaget af FN)

3. Uddanne befolkningen. (kloge mennesker er mindre tilbøjlige til at ty til fordummende religion)

3. Afskaf religion. (og hulemændene kommer ikke tilbage)

4. I mindre skala kunne denne løsning også virke i Danmark. (omskriv selv...)

Men sålænge man nægter at se i øjnene at religion er årsagen, så kommer der aldrig en løsning!

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time