Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2009, 10:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
hej

et spørgsmål vedr benzintryksregulatore:

når man std kører med en regulator som holder 3 bar på dyserne og man f.eks skifter den til en som holder 3,5 bar på dyserne,kan jeg godt forstå det med at der ryger mere benz gennem dyserne...men i min verden vil den jo så få en for fed blanding i tomgang... :?

hvordan er det lige det helt præcist fungerer??håber der er en som kan forklare det

vh jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2009, 10:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
der er også nogle hvor der står at den f.eks er progresiv 1:1,hvad betyder det forhold,og hvilken betydning har det?:P
vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2009, 23:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
google er din ven. benzin trykket regulere du normalt selv på en benzintryksregulator (forudsat den er lavet til det) og at den hæver trykket 1-1 betyder ganske enkelt ingen ladetryk = fx. 3 bar benzintryk.

1 bar i ladetryk = 4 bar i benzintryk

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 06:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hvad skal du bruge det til??

En norman benzintrykregulator har en linear benzin kurve, og en prograsiv har en ikke linear kurve.

Og Ja hvis du skifter regulator for at hæve trykket, så vil du få for meget benzin i tomgang.

et skift af regulator, vil oftest betyde at du skal have om programmeret din ecu, hvis den kan altså..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 08:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
ok tak for svar

det er fordi jeg vil hæve ladetrykket..men det regulerer den originale benzintryksregulator måske?

jeg har i forevejen chip fra bsr og kører med 0.7bar,men kommer måske til at mangle benz med mere tryk,ved ik..

men det er måske bedst i bund og grund med programerbart?synes bare det virker dyrt og uoverskueligt..medmindre i har nogle råd til en programerbar god begynder-styring?

googler meget og prøver at suge alt til mig for at lære hvordan det hænger sammen,men det er også bare super at få nogle erfaringer udefra..
det er forresten en volvo 760 med 200 nuværende hk,som jeg kunne tænke at blive til 250hk..
vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 08:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
sagde du billigt:)
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... 1cb3206e20

har din bil MAF eller MAP? og ved du hvilken type trigger hjul der sidder på? og hvor det sidder.

Den selv type ECU kan ogsåå købes af henrikGM og turbomotor bare med et print de selv har lavet, og med mulighed for flere I/O
der dog er lidt dyrere

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 09:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
benzintrykket skal nok følge med op.
om resten af opsætningen gør er nok et større spørgsmål!
lige nøjagtig den bil/motor er noget af det mere taknemmelige, at hæve ydelsen på. større turbolader og dyser sammen med programerbar ms, så er der masser af muligheder. så er 250hk pludselig et lavt mål. kig på nogen af de biler hvor ejeren allerede har været igang.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 09:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
det lyder herligt :tooth:

mht triggerhjul,er det ikke bare de 2 sensorer som sidder og måler på svinghjulet?om det er map eller maf står jeg allerede af,hvordan finder jeg ud af det,og hvad er det kort beskrevet?har læst noget om det et sted,men den er vidst ik feset helt ind endnu:damn:

dvs at det koster en 2000/2500kr for det....=BILLIGT
hvis jeg f.eks køber det megasq. som jeg fik et link på,hvad kræver det så at bygge om?
skal den gamle motronic box bare over højre skulder??og passer stikkene sammen osv? synes det lyder uoverskueligt,mest fordi at jeg ikke ved hvor de forskellige ledninger fra std boxen løber hen...det kræver det vel for at kunne strikke det ordentligt sammen??eller det er måske ikke så svært som det lyder?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2009, 10:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Det lyder som om, du lige skal læse lidt:)

3 artikler.

http://powerpage.dk/tuning.aspx

http://www.diyautotune.com/tech_article ... 40_940.htm

http://www.megamanual.com/begintuning.htm

Det giver svar på de fleste af dine spørgsmål..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team