Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 16:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Brian, du mangler tydeligvis selv noget perspektiv, "dine søde muslimske naboer inde ved siden af" er altså ikke nok til at overbevise mig om at der ikke er et problem vi ikke generelt kan henholde til muslimer og deres handlinger og er du i tvivl, så kig på statistikkerne, de lyver ikke.

Jeg forventede såmænd heller ikke mirakler (underforstået så forventede jeg ikke at du skruede ned for generaliseringen)...

Du kender godt den om statistik ik'? Der findes mange slags løgn - statistik er én af dem...
I virkeligheden er statistikken ikke så meget problemet, som brugen af den.
Men hvad er det jeg skal kigge på? Du sidder og siger de ikke lyver - lige nu er det mest nogle tomme tønder som buldrer rigtigt godt - hvad med nogle af de fakta du mener der er derude?

Citat:
Citat:
...Problemet er underuddannelse, manglende integration, etc... og det er uanset race og religion - og derfor gælder det også danskere.

Er det nogen sinde faldet dig ind hvorfor muslimer er overrepræsenteret her?

Hvem siger at de er overrepræsenteret her (udover DF og Johnny H. fra Greve)?
Og hvem siger at de er overrepræsenteret fordi de er muslimer?
Nu snakken går på statistik, så kan du læse denne artikel: http://www.information.dk/171663

Det går jo ret hurtigt med at finde frem til at der er eksempler på at indvandrere er bedre til at bryde ud af mønsteret som ikke-uddannet familie, end danske familier er...

Problemet er jo stadig ikke at de er muslimer i sig selv. Men rigtigt mange af de indvandrere vi har her i landet (som vi i nogen grad selv inviterede for år tilbage), kommer fra nogle jævnt kummerlige kår, i håb om et bedre liv. Derfor er de ringe uddannet - ikke fordi de er muslimer...

Citat:
Det er de færeste mennesker er har prærefencer for at hade muslimer, men når man gang på gang læs: også på førstehånd, ser hvad vi er oppe imod, så kan det ikke undgås at man begynder at reagere...

Jeg har ikke noget problem med det at reagere. Men det er ude af proportioner. Som sagt: jeg er helt enig i at der er et problem. Men det er ikke et problem med at nogen har en bestemt religion - det er et problem med at denne gruppe mennesker - uanset etnicitet - ganske enkelt ikke fatter en bjælde.
Men det har ikke en skid at gøre med muslimer som sådan. Og det er derfor JEG reagerer på DINE udtalelser.
For de er den fulde definition på at være racistiske: Du beskylder en hel gruppe mennesker - på ... hva' ved jeg... 1 millard mennesker? for at være uintelligente og røveriske. Dette alene baseret på hvordan et lille udsnit tosser render rundt og skaber sig.

Jeg forstår godt at du er harm på tosserne - men din udtalelse ER racistisk hvad enten du vil det eller ej.

Citat:
...og det faktum kan dine "velintegrerede naboer" ikke ændre på...

Hvad er det for et faktum vi debaterer her? At der er nogle tosser der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt? For så er vi enige...
At alle muslimer er sådan? For så mener jeg selv du lige har skudt dig i foden - hvis jeg har velintegrerede muslimske naboer, så kan alle muslimer i sagens natur ikke være nogle tosser vel?

Jeg mener ikke at kunne erindre at jeg skulle have skrevet at alle muslimer render rundt og skaber sig, det jeg derimod har skrevet er at jeg ikke bryder mig om muslimer og deres handlinger og at jeg aldrig kommer til at stole på dem (læs evt. Ole's udpluk af koranvers). Og når nu hvor du er så glad for at kædebruge ordet "generalisering", (blandt andre...) så må du gerne definere det for mig, hvornår dækker det over et faktum og hvornår mener du at du har ret til bruge det til at gøre folk til "snævertsynede racister"?

Det at du ikke har læst på dine statistikker før du indlader dig på en debat om dette emne fortæller mig at din indgangsvinkel primært er humanistisk, "baseret på flinke naboer" og i mine øjne ret naiv, for hvis vi ikke kan stole på statistikkerene hvad skal vi så stole på? vores egne "muslimske" oplevelser? eller på din rosenrøde udlægning?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Wildert skrev:
Ole.. skrev:
Næsten alt religion sucks, også den kristene, men nogen er betydlig mere fucked up end andre..

http://www.islaminfo.dk/FileUpload/docu ... o_6139.pdf

Nu er islaminfo.dk ikke just hvad man ville kunne kalde en objektiv kilde...
Hvis du slår op under WHOIS og søger på ejerne på Google vil du se at disse har tilknytning til højrefløjen og nationalistiske kredse...

Citat:
Statistiker lyver ikke, det er indsamlet facts nogen gange smidt på søjler og grafer så det er nemmere at se "udviklingen" !
http://www.dst.dk/asp2xml/puk/udgivelse ... 4&sid=indv (tager lidt tid)

Nu er der så 200-et-eller-andet sider om alt og intet - måske det var relevant at høre hvad du nærmere mener er relevant her?

Hvilken kilde ville du evt tage for gode vare ? Der er jo ikke mange der tør oversætte noget så "vi andre" kan forstå det..

Hvad jeg mener der er relevant fra dst.dk er faktisk det hele..

Og du har helt ret med, at det er vores egen skyld vi har problemer med indvandere her i landet.. Vi skulle nemlig aldrig ha lukket så mange ind i landet som vi har gjort, så havde vi måske haft en chance for at have gjort det lidt bedre.. :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Jeg mener ikke at kunne erindre at jeg skulle have skrevet at alle muslimer render rundt og skaber sig, det jeg derimod har skrevet er at jeg ikke bryder mig om muslimer og deres handlinger og at jeg aldrig kommer til at stole på dem

Ikke at de render rundt og skaber sig, nej - det er rigtigt...

Men jeg citerer lige dig selv fra lidt tidligere:

Citat:
Tror man skal have et enddog meget åbent sind for at kunne se det positive i muslimer, det og så være fra Jylland!

(udklippet lidt om naboer til kulturberigere)

Det er ikke nødvendigvis religion der er problemet, men religion parret med indavl og deraf genetisk anlagt lav IQ...

Hvis jeg har misforstået det, så my bad... men du omtaler konsekvent "en-eller-anden gruppe" som "muslimer". Det får altså mig til at tro at du mener alle der under en eller anden form bekender sig til islam som religion.
Hvis det ikke er hvad du mener, så skal jeg med glæde modtage en "rettelse", så jeg bedre kan forstå hvad du mener.

Citat:
(læs evt. Ole's udpluk af koranvers)

Nu du er så travl med at beskylde folk for at være blåøjede og naive, så prøv med lidt kildekritik. Manden bag er erklæret islamofob. Biblen er ikke bedre - vi tolker den generelt bare mere moderne på disse breddegrader. Det er ikke tilfældet alle andre steder. På samme måde tolkes koranen heller ikke ens af alle muslimer. Endnu et problem med at bruge ordet "muslimer" som massebetegnelse om tosser der ikke fatter en meter.
For at bruge dit eget eksempel med de autonome klaphatte, så ku' du lige så godt kalde dem kristne ved samme lejlighed.
Fint - så er alle muslimer OG alle kristne nogle kvajpander hvis vi følger logikken...
Sig go' dag til at have skåret ca. halvdelen af klodens befolkning over én kam.
Hvis det er din hensigt - så fint nok - men så stå inde for det.

Citat:
. Og når nu hvor du er så glad for at kædebruge ordet "generalisering", (blandt andre...) så må du gerne definere det for mig, hvornår dækker det over et faktum og hvornår mener du at du har ret til bruge det til at gøre folk til "snævertsynede racister"?

Pr. definition kan en generalisering ikke dække over et faktum. Fakta er sådan noget som "vand er vådt", "livet slutter med at vi dør", etc.
Alt andet er meninger...
En mening om en stor gruppe mennesker, baseret på hvad en lille gruppe mennesker - med et vist tilhørsforhold til den store gruppe - gør, er en generalisering.
Og for at uddybe, så er problemet med generaliseringer, at de ofte har det med at fokusere på den forkerte tilknytning.
Eksempelvis kunne man sige at alle danskere var nogle civilt ulydige supperhuer med hang til at brænde biler af. Det ville være vurderet ud fra at en flok tumper tossede ud over nedrivningen af "Ungeren" - og at de tosser er danskere. Så må alle danskere jo være sådan...

Det lidt mere nuancerede syn havde nok fokuseret på at de her tosser var en lille fraktion af venstrefløjsaktivister med hang til at virke ved brostenskast, og generelt være imod ejendomsret etc.

Jeg håber du kan se sammenhængen...

Citat:
Det at du ikke har læst på dine statistikker før du indlader dig på en debat om dette emne fortæller mig at din indgangsvinkel primært er humanistisk, "baseret på flinke naboer" og i mine øjne ret naiv, for hvis vi ikke kan stole på statistikkerene hvad skal vi så stole på? vores egne "muslimske" oplevelser? eller på din rosenrøde udlægning?

Jeg spørger bare til hvad det er for statistikker? Jeg er selv kommet med en - du løber udenom spørgsmålet/"udfordringen" foreløbigt...
Min pointe er at der er gode og dårlige statistikker om indvandrere med muslimsk baggrund.
En anden pointe er at det der binder de her tosser sammen, som sådan ikke er religionen islam. Det er at de ikke kan finde ud af at indordne sig.

Men eftersom at der er flere eksempler på folk med baggrund i islam der kan finde ud af at indordne sig, end dem der ikke kan - så kan vi ikke så godt gøre islam til synderen vel?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
der findes flinke folk i alle folkefærd, jeg er bare begyndt at undre mig over hvorfor der er så stor en del af de kriminelle i danmark der er indvandrere med muslimsk baggrund. synes de flinke muslimer er meget svære at få øje på i dagens danmark.

Og hvorfor tror du det er tilfældet?
Jeg foranlediges til at tro at tro at medierne ku' spille en rolle her (det er hvad man kalder slet skjult sarkasme).

Et eller andet sted synes jeg også der er langt imellem de flinke danskere... eller flinke amerikanere, briter eller hva' ved jeg....

Citat:
tager man et bestemt politidistrikt som eks Amager. så er måske 10 procent af befolkningen med muslimsk baggrund, men procentdelen af anholdte og dømte kriminelle i selvsamme politidistrikt er betydeligt højere end 10 procent og det er nok også det ravnen vil nævne når han svarer.

Procentdelen af dem man kunne kalde "socialt udfordrede" er sikkert endnu højere... pointen er?

Citat:
@ brian klausen
tænk at du er blåøjet nok til at være igang med at det er også vores egen skyld at vi ikke integrerede dem osv osv, men man kunne jo påstå at hvis de ville integreres mon så ikke det havde været nemmere at hjælpe dem med det fra starten?

Jeg påstår ikke rigtigt noget - jeg siger bare at vi ikke har været opgaven voksen. Nogle af problemerne ligger hundredevis af år tilbage.

Citat:
det er nok ikke tilfældigt at det ikke er velset i indvandrerkredse at blive "for dansk" og det er noget jeg har bevidnet at de siger til hinanden når man overhører dem mens de misbruger vores sprog, med deres ringe udtale af samme.

Jamen det forekommer sikkert i VISSE indvandrerkredse. Men jeg kender da nogle stykker som skider højt og flot på det. Sjovt nok er det i den mere veluddannede ende af skalaen...
Det er så bare mine oplevelser - de er ikke mere fakta end dine er. Men det tjener endnu en gang til at vise at ingen af os har det fulde billede - uanset om det er positivt eller negativt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Ole.. skrev:
Hvilken kilde ville du evt tage for gode vare ? Der er jo ikke mange der tør oversætte noget så "vi andre" kan forstå det..

Et bud ku' være her: http://www.islamstudie.dk/ - men heller ikke dette skal stå alene - det bør ingen kilder.
Ellers bør man kunne nuancere sin opfattelse lidt bare nogle af de sites du finder på denne side: http://www.bibliotekernesnetguide.dk/re ... ion/islam/

Jeg er ikke den store guide til islam-relevante sider på nettet. Men sjovt nok har lige præcis islaminfo.dk en vis evne til at dukke op ifm. negative udtalelser. Det kombineret med hvem ophavsmanden er, bør give anledning til at man lige tænker sig om en ekstra gang.

Oversættelsen er givetvis ganske korrekt i sin ordlyd - men det er langt fra sådan den praktiseres af alle.
Lige som at der er temmeligt voldsom forskel på hvordan kristne praktiserer biblens budskab om at man skal prædike Guds ord (eksempelvis stemmer Jehovas Vidner dørklokker, hvor danske protestanter oftest mener at det er nok at holde en gudstjeneste i en kirke hver søndag).

I virkeligheden summeres min holdning meget godt af dette indlæg:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category= ... ing=433633

Citat:
Hvad jeg mener der er relevant fra dst.dk er faktisk det hele..

Ja det hele er sikkert relevant. Men hvordan er f.eks. de første 44 sider der bl.a. indeholder info om oprindelsesland, fertilitet, vielser etc. - relevant for lige denne debat?

Så kan jeg også sige at hele biblen og koranen er relevant - værsågod at gå i gang...

Og du kan have meget ret i at vi skulle have lukket færre ind. På sin vis var vi som samfund ikke lige klar til at tage imod på en fornuftig måde. Ikke mindst fordi forventningen var at de skulle daffe hjem igen - det gjorde de så ikke....
Så kan man diskutere om den forventning var helt i hegnet eller ej - det korte af det lange var at samfundet ikke var klar til den drejning som det tog.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
bla. bla enøjet bla. bla. gereralisere bla. bla. racist og hundehoveder...

Nu skal vi lige have een ting på det rene her (inden det igen udvikler sig til Brian igen igen's 15 siders belærende indlæg), denne tråd handler om nogle optøjer begået af utilpassede unge muslimer og deraf forståligt nok sure indlæg fra folk der er trætte af denne opførsel fra mennesker der burde være taknemmelige for at de ikke sidder sultne og plejer væskende sår i en krigszone, i et eller andet læs: muslimsk land.
Jeg har ikke noget behov for at lade være med at generalisere mere, der var en gang, men ikke mere, nu må det fandme være nok!, hvis ordentlige muslimer ikke vil sættes i bås så bliver de nødt til offentligt at tage afstand fra den tolkning af koranen der ligger til grund for alle disse problemer med at man ikke vil indordne sig - dette ikke mindst for at de etniske danskere, der ikke har dit knivskarpe sind, også kan forstå at ikke alle muslimer er nogle slemme banditter...
At dette så ikke sker, passer fint med min overbevisning om at en muslim altid vil vælge at bakke op om andre muslimer uanset hvor radikale disse måtte være, fremfor at tage afstand...
...især med tanke på at der efter din udlægning er langt flere flinke og rare muslimer der elsker Danmark og danske værdier - det ville virkelig batte noget i debatten...

Indtil dette sker så vælger jeg enøjet at generalisere muslimer ad helvede til...

Billede

Titel:
Admin
Admin

***Moderator on***
Det er et interessant og ømtåeligt emne og der er mange meninger. Der er som altid højt til loftet her på PP. Husk, evt. racistiske vendinger holdes ude. Syntes folk (danskere, udlændinge, autonome, DASU, m.fl.) nogle fjolser, idioter mv så skriv det. Men alle ved også når den er over grænsen. Debatten kører saglig, men har også haft lidt udsving undervejs.
***Moderator off***

Titel:
Admin
Admin

Wildert skrev:

Information er vel næppe en objektiv kilde i den henseende. IMO konsekvent farvet internt og farvet eksternt i valg af citerede forskere.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
JakobM skrev:
Wildert skrev:

Information er vel næppe en objektiv kilde i den henseende. IMO konsekvent farvet internt og farvet eksternt i valg af citerede forskere.

Du finder aldrig en objektiv kilde.
Ikke i nogen henseender, overhovedet....

Så jeg vil tillade mig at kalde dit indlæg for.... farvet :)

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Admin
Admin

Transitfar skrev:
JakobM skrev:
Wildert skrev:

Du finder aldrig en objektiv kilde.
Ikke i nogen henseender, overhovedet....

Så jeg vil tillade mig at kalde dit indlæg for.... farvet :)

Mange nyhedsmedier er farvede. Men information er blandt de værste. Hvis ikke den værste. Har man ikke det for øje, så er nyhedsværdien usaglig på det medie IMO. Ganske enkelt af den grund at den anden synsvinkel ofte helt udebliver, både i deres journalistik, kildekritik, valg af citerede personer/uni-forskere, valg af nyheder mm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time