Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2002, 22:32 
Overvejer at købe en gammel 1984 audi 80 med 2.2 motor med k-jetronic og en kompression på 9.3:1 Hvilket potentiale har sådan en motor??
Montere turbomanifol/indsugningsmanifol fra en audi 100/200 turbo uden at sænke kompressionen vil det kunne gå an?? Er det lige til??
eller tune den på konventionel hvis med skrap knast mm evt øge slaglængden???...
Nogen med erfaringer??
M.v.h
Søren Nistrup
vw golf 2 gti med 16v motor


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 24 jul 2002, 22:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Brug delene fra en 200 du kan altid ændre ladetrykket hvis den højere kompression giver tændingsbanken. Det er meget dyrt at lave den om til 2.5 og giver ikke noget særligt uden 20v top.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002, 22:40 
Det vil sige at hvis motoren ellers er ok ville man kunne få et rimeligt resultat ved at montere turbosættet fra en audi 200 turbo inkl. ke-jetronic anlægget på motoren uden at lave andre ændringer??.. så kommer næste spørgsmål kan det synes??
M.v.h
Søren Nistrup


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team